نگاهی به عملکرد تیم های ایرانی در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا/ زردپوشان اصفهانی تنها تیم برنده ایران

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در هفته نخست شاهد برگزاری چهار دیدار برای نمایندگان کشورمان بود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در دور گروهی شاهد برگزاری رقابت‌های هفته نخست و در روز گذشته و امروز بود، نمایندگان کشورمان در هفته اول این رقابت‌ها نمایش چندان خوبی نداشتند و البته شرایط آنها برای این رقابت‌ها هم خاص بود زیرا با توجه به شرایط میزبانی که برای تیم های باشگاهی ایران به وجود آمد و قرار شد تا باشگاه های ایرانی در دور رفت این رقابت‌ها میزبان بازی نباشند و تمام دیدارهایش آن را در خانه حریف برگزار کنند همین کافی بود تا کار نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا سخت‌تر شود.

نمایندگان ایران در هفته نخست رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در مجموع به آمار یک برد ، یک تساوی و دو شکست دست یافتند تا شروع چندان محکمی در این رقابت‌ها نداشته باشند.

نخستین نماینده کشورمان استقلال تهران بود که در گروه نخست این رقابت‌ها به مصاف الشرطه عراق رفت این بازی به میزبانی اردبیل برگزار شد و در شبی که شاگردان فرهاد مجیدی همه ستارگان و بازیکنان شان را در اختیار نداشتند در پایان به تساوی یک بر یک رضایت دادند ، متاسفانه در این بازی مهدی قائدی هم با مصدومیت مواجه شد تا چند بازی آینده تیمش را از دست بدهد و دست فرهاد مجیدی برای بازی های پیش رو بسته تر شود ، آبی‌پوشان پایتخت اما با این تساوی با توجه به تساوی در دیگر دیدار گروه شان میان تیم‌های الوحده امارات و الاهلی عربستان وضعیت مشابهی با رقبایشان دارند.

شهر خودرو مشهد دومین نماینده کشورمان بود که در مصافی بسیار سخت برابر قهرمان دوره گذشته رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا یعنی الهلال عربستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر بازی را واگذار کرد ، نماینده مشهد نخستین تجربه خود در لیگ قهرمانان آسیا را سپری می‌کند و بازی نخستش هم بسیار سخت و دشوار بود ، آنها در گروهشان البته کار خیلی آسانی در پیش ندارند و باید در دیگر دیدار هایشان با پاختاکور ازبکستان و الشباب امارات روبه‌رو شوند. شاگردان سر آسیایی هم اکنون با توجه به نتایج به دست آمده در گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در جایگاه آخر گروه شان قرار دارند.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان دیگر نماینده کشورمان بود که امروز به مصاف حریف قدرتمندش یعنی العین امارات رفت ، این بازی که به میزبانی اماراتی ها برگزار شد و در پایان با نتیجه خارق العاده ای به پایان رسید و تنها پیروزی نمایندگان کشورمان در دور نخست این رقابت ها را در پی داشت.

زردپوشان اصفهانی که این روزها در رقابت‌های لیگ برتر هم تیم آماده و خوبی نشان دادند توانستند سنگین ترین شکست تاریخ تیم العین امارات مقابل تیم های ایرانی را رقم بزنند و با ۴ گل در ورزشگاه خانگی این تیم پیروز شوند این در حالی است که سپاهان بعد از چهار سال توانست دوباره در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود.

آنها البته در ادامه راه کار آسانی در پیش ندارند و باید با تیم‌های السد قطر و النصر ستان هم روبرو شوند ، گروهی که بسیار سخت است و از آن به عنوان گروه مرگ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در غرب قاره کهن یاد می‌شود.

پرسپولیس تهران دیگر نماینده کشورمان که برای سه سال متوالی است که قهرمان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور است و در این میان دو جام حذفی و یک نایب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورده است ، سرخپوشان پایتخت امروز در نخستین دیدارش برابر الدحیل قدرتمند به میدان رفتند و در پایان با نتیجه ۲ بر صفر شکست خوردند ، شاگردان یحیی گل‌محمدی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا شروع خوبی نداشتند اما آنها می توانند برای ۵ بازی باقیمانده شان امیدوار باشند ، حریفان آنها در این گروه یعنی گروه سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های فوتبال الشارجه امارات و التعاون عربستان هستند ، سرخپوشان تهرانی هم اکنون در قعر جدول این گروه قرار دارند.