نیم قرن دستمزد 100کارگردر جیب ویلموتس

در شرایط کرونایی جامعه و تعطیلی فوتبال، بررسی پرونده‌های فوتبالی و جنجال‌های آن باعث به‌هم‌ریختگی روح و روان و آرامش اهالی ورزش شده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  در روزهای ابتدایی هفته بار دیگر مساله شکایت ۶ ونیم میلیون یورویی مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال از فدراسیون فوتبال ایران در فیفا مطرح و اسنادی منتشر شد که نشان می‌داد زیر برگه‌های این قرارداد امضای اعضای هیات رییسه وجود دارد اما حتی یک کارشناس حقوقی آن را امضا یا تایید نکرده است! از سوی دیگر فیفا هم اساسنامه ارسالی فدراسیون را با اعلام ۸۰ ایراد بازگشت داده و با تعیین ضرب‌الاجل و آخرین هشدار، فدراسیون را تهدید به تعلیق کرده که می‌تواند منتج به حوادثی ناگوار برای فوتبال ایران شود. آن‌هم در حالی که نمایندگان‌ منتخب مردم در مجلس دهم باظرافت خاصی در تصویب قوانین برای مبارزه ورزشکاران ایرانی با ورزشکاران اسرائیلی باعث شدند تا از خطر تعلیق در ورزش دور شویم اما معلوم نیست در فدراسیون فوتبال این مملکت چه خبر است؟ که ظاهراً خودخواسته به دنبال بستری برای تعلیق فوتبال هستیم و این‌طور به نظر می‌رسد که همه این درگیری‌ و اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال فقط برای ماندن عده‌ای در مسند قدرت باشد. در این بین چیزی که به دست فراموشی سپرده‌شده عزت و اقتدار ملی است که برای آن بسیاری از مردم از گذشته تاکنون حتی به بهای جان خود تلاش کرده‌اند تا خدشه‌ای به غرور ملی وارد نشود. ولیکن اتفاقات اخیر دل هر ایرانی ورزش دوستی را آزرده‌خاطر می‌سازد و مشخص نیست چه نهاد نظارتی باید به این مساله ورود کند تا به ماجرا فیصله دهد.

پول کار 100 کارگر در 50 سال برای فعالیت 3 ماهه به ویلموتس می رسد

ماجراهایی که نگرانی‌ها را ادامه‌دار کرده است، باید به این نکته توجه کرد که به‌جز پرداخت‌های که به ویلموتس شده این مربی بلژیکی شکایت شش ونیم میلیون یورویی از فدراسیون را هم به فیفا ارایه کرده است. امیدواریم در این پرونده او برنده نباشد اما اگر یک درصد هم رای به نفع او صادر شود، حقیقتا چه میزان هزینه‌ای باید از بیت‌المال و جیب مردم به این مربی با آن کارنامه نه‌چندان مطرح پرداخت شود؟ قیمت یورو در حال حاضر ۱۸ هزارتومان است و ۶ و نیم میلیون یورو معادل ۱۱۷ میلیارد تومان پول رایج خواهد بود. یعنی ۱۰۰ کارگر با دریافت حقوق ماهانه ۲ میلیون تومان باید ۵۰ سال بدون دریافت حتی یک ریال کار کنند تا این پول به مربی سابق خارجی تیم ملی پرداخت شود. معادله‌ای که عجیب غیرقابل هضم است و باعث بی‌اعتمادی اقشار جامعه به مسوولین بی‌تعهد در حوزه ورزش می‌شود. همان‌هایی که با پول بیت المال حاتم بخشی می‌کنند!

چه کسی متخلفان را بازخواست می کند

سوال اینجاست در این سال‌ها سلاطین تخلفات در کشور به مجازات رسیده‌اند، آیا زمان آن نرسیده که سلطان و دست‌اندرکاران قراردادهای چندین ۱۰ میلیارد تومانی فدراسیون فوتبال و زیرمجموعه‌هایش حداقل بازخواست شوند؟! آیا نباید با آن‌هایی که به دنبال دور زدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به بهانه مستقل بودن فدراسیون و خطر تعلیق به دنبال ماندن خود هستند و با نامه‌نگاری‌ها، منافع و اقتدار کشور را درصحنه‌های بین‌المللی زیر سوال می‌برند، برخورد جدی شود؟! آن‌هم در حالی که در بسیاری از باشگاه‌ها چه خصوصی و چه دولتی هم پرونده‌های اینچنینی به وفور دیده می‌شود که نتیجه‌ای جز بدهکاری‌های کلانی بین‌المللی نداشته است.

نهاد های نظارتی یکبار برای همیشه شر این افراد را کم کنند

اگر قرار است عده‌ای در داخل کشور برای بقای خود چوب تعلیق را بر سر فوتبال بزنند یک‌بار برای همیشه نهادهای نظارتی و امنیتی با ورود خود فوتبال را از شر وجود این اشخاص نجات دهند و مدیریت را به افراد متعهد، دلسوز، متخصص در حوزه‌های مختلف ورزشی بسپارند. اتفاقی که باعث می‌شود پشت اتاق‌های دربسته و مملو از منفعت‌طلبی برای ورزش کشورمان به‌ویژه فوتبال و جامعه عظیم هواداران آن تصمیم‌گیری نشود!
منبع : پرسپولیس

انتهای پیام/