هاشمی: برنامه‌ریزی‌ها بر عمومی کردن ورزش متمرکز شده است

 وزیر ورزش و جوانان گفت: عمومی شدن ورزش به عنوان سیاست اصلی این وزراتخانه در دستور کار قرار دارد و همه برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه متمرکز شده است .

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه ؛کیومرث هاشمی” روز یکشنبه در جلسه شورای عالی ورزش استان یزد افزود: در عرصه ورزش در دنیا بعد از آموزش و پرورش ، حرف اول را باشگاه ها می زنند که در زمینه قهرمانی و همگانی کردن ورزش نقش مهمی دارند.

وی ادامه داد: باشگاه ها موتور محرکه ورزش قهرمانی هستند و هر استان و شهرستانی که باشگاه داشت می توانیم به راحتی قهرمانی را هم در آن منطقه مشاهده کنیم اما اگر ظرفیت و استعداد را هم داشته باشند ولی باشگاه نداشته باشند، موفق نخواهند بود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: عمومی کردن ورزش یکی از سیاست های اصلی ماست اما در دولت های مختلف طی ۴۴ سال گذشته ورزش قهرمانی بر روی ورزش همگامی سایه انداخته که برای ورزش همگانی باید برنامه ریزی بیشتری انجام شود.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر فقط ۲۰ درصد مردم در امر ورزش حضور دارند در حالی که برای سلامتی خودشان نیز مهم است؛ متاسفانه ریالی در دولت قبل در زمینه ورزش هزینه نشد در حالی که میلیاردها تومان برای طرح تحول سلامت هزینه کردند .

وی افزود: ورزش راه پیشگیری از بیماری است و ریاست محترم جمهوری در دولت سیزدهم و همچنین مقام معظم رهبری بارها بر ورزش همگانی و عمومی کردن ورزش تاکید کردند و ما نیز وظیفه داریم در این مسیر حرکت کنیم .

وزیر ورزش و جوانان گفت: از وظایف اصلی شهرداری ها نیز عمومی کردن ورزش مخصوصا ورزش شهروندی است و خوشبختانه در شهر یزد محلات مختلف وجود دارد و باشگاههای محله محور برای دسترسی آسان در دستور کار بوده و این نوع نگاه باید در همه استانهای کشور ایجاد شود .

هاشمی ادامه داد: باید عدالت در ورزش در دستور باشد و بی عدالتی زمانی در ورزش رفع می شود که طرح آمایش سرزمینی به معنای واقعی اجرا شود و نباید در محلی سالن ورزشی احداث شود که نه جمعیت لازم را دارد و نه استعداد و باید بر اساس ظرفیت های هر منطقه نسبت به ایجاد امکانات اقدام کرد.

وی افزود: در سراسر کشور ۱۴ هزار هیئت ورزشی داریم که افتخار نیست بلکه اگر گفتیم ۱۴ هزار باشگاه داریم باید افتخار کنیم و البته باشگاهی که به معنای واقعی سرمایه گذاری کند و بتواند رشته های مختلف را تحت پوشش قرار دهد .

وزیر ورزش و جوانان گفت: اشتباهاتی که در دولت های مختلف بوده را نباید ما هم تکرار کنیم که همگی نیز به دلیل نداشتن برنامه آمایش سرزمینی بوده به همین دلیل هیچ کلنگ زنی نخواهد شد مگر آنکه طرح آمایش سرزمین داشته باشد.

انتهای پیام/