هشتمین نماینده ایران در تلاش برای کسب بیست‌ودومین مدال

بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از فردا (جمعه) آغاز می‌شود و فولاد سیرجان به عنوان هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها به دنبال کسب بیست‌ودومین مدال باشگاه‌های ایران در این مسابقات است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا از شانزدهم تا بیست‌وسوم مهرماه به میزبانی تایلند برگزار می‌شود و تیم فولاد سیرجان در نخستین حضور آسیایی خود به مصاف حریفان می‌رود.

تا کنون هفت تیم باشگاهی ایران حضور در رقابت‌های قهرمانی والیبال مردان آسیا را تجربه کردند که شامل تیم‌های پیکان، صنام، سایپا، کاله مازندران، متین ورامین، بانک سرمایه و خاتم اردکان می‌شوند و تیم فولاد سیرجان به عنوان هشتمین نماینده ایران در این رقابت‌ها شناخته می‌شود.

** 10 تیم در جام بیست‌ویکم

در بیست‌ویکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 10 تیم برای کسب مقام قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند که گروه‌بندی مرحله گروهی این رقابت‌ها به قرار زیر است:

گروه A: ناخون رایچسیما (تایلند یک)، CEB (سریلانکا)، باروستنیک (قزاقستان)، کازما (کویت) و گاز جنوبی (عراق)

گروه B: فولاد سیرجان (ایران)، العربی (قطر)، دایموند فود (تایلند دو)، ربیسکو (فیلیپین) و AGMK (ازبکستان)

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا در سال 1999 برگزار شد. در حالی امسال (2021) بیست‌ویکمین دوره این رقابت‌ها برگزار می‌شود که در سال‌های 2003 و 2020 این مسابقات برگزار نشده است.

علیرضا بهبودی، امیرحسین درخشان، آرمین تشکری، سهنداله وردیان، مهدی جلوه، علی‌اصغر رزم‌فر، رسول شهسواری‌نژاد، مصطفی حیدری، الکساندار بلاگوجویچ، صابر کاظمی، شهروز همایون فرمنش، رامین خانی، مجتبی قلی‌زاد و محمد صادقی 14 بازیکن نماینده والیبال ایران در این دوره از رقابت‌ها هستند.

سعیدرضایی (سرمربی)، محمد‌رضا شریف‌پور (سرپرست)، علی نقدی قاسم‌آبادی، رضا قاسمی‌نژاد رائینی و حمید قاسمی نژاد رائینی (مربیان)، محمد هادی قاسمی (بدنساز)، نوید مشجری (آنالیزور)، مهرداد سعادت‌مهر (تراپیست) و محمد دزواره ئی (تدارکات) به عنوان کادر، این تیم را در این مسابقات همراهی می‌کنند.

** ایران و پیکان پرافتخارترین تیم‌های آسیا

مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های آسیا از سال 1999 آغاز و اولین دوره آن به میزبانی چین برگزار شد. نمایندگان ایران تا کنون 21 مدال شامل 14 طلا، چهار نقره و سه برنز در این رقابت ها به دست آوردند.

تیم پیکان با کسب 11 عنوان از جمله 7 مقام قهرمانی در سال‌های 2002، 2006 تا 2011 (شش دوره متوالی)، دو نایب قهرمانی در سال‌های 2000 و 2004  و دو مقام سومی در سال های 1999 و 2015 در این مسابقات به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا شناخته می‌شود.

نماینده ورامین (2014 و 2019) و بانک سرمایه (2016 و 2017) با دو قهرمانی، صنام با یک قهرمانی در سال 2004 و یک نایب قهرمانی در سال 2002، تیم کاله مازندران با یک مقام قهرمانی در سال 2013 و یک عنوان سومی در سال 2012، خاتم اردکان با یک قهرمانی در سال 2018 و تیم سایپا با یک مقام نایب قهرمانی در سال 2005، به کار خود در این مسابقات پایان دادند.

نمایندگان کشورمان تنها در سال 2001 نتوانستند صاحب مدال شوند و ضمن اینکه این مسابقات در سال 2003 و 2020 هم برگزار نشد. همچنين در برخي دوره‌ها دو نماينده از ايران در اين رقابت‌ها حضور داشتند.

اما پس از ایران، نمایندگان کره جنوبی در رده دوم پرافتخارترین های آسیا قرار دارند. نمایندگان این کشور با دو مقام قهرمانی در سالهای 2000 و 2001 و یک نایب قهرمانی در سال 1999 توانسته در رده دوم قرار گیرد. بعد از ایران و کره جنوبی هم کشور قطر با یک طلا، پنج نقره و چهار مدال برنز در جایگاه سوم قرار دارد.

قزاقستان نیز با یک مقام قهرمانی، چهار نایب قهرمانی و دو رده سومی در مکان چهارم این رده بندی قرار دارند و چین، چین تایپه، ژاپن، عربستان سعودی، اندونزی و پاکستان سایر کشورهایی هستند که در بیست دوره قبلی این مسابقات توانستند مدال کسب کنند و در رده های پنجم تا نهم مدال آوران قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:
تحلیل جالب فدراسیون جهانی والیبال/ FIVB: ایران صدرنشین نیمه دوم جدول شد
نتایج روز آخر مرحله گروهی/ برنامه مرحله حذفی والیبال باشگاه های زنان
حضور ۷ تیم در فصل جدید لیگ برتر والیبال نشسته

انتهای پیام /