هندبال قهرمانی آسیا/ زور شاگردان مانوئل به نایب قهرمان جهان نرسید

تیم ملی هندبال کشورمان با شکست برابر قطر نتوانست به فینال قهرمانی آسیا راه یابد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  تیم‌های ملی هندبال ایران و قطر امروز از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در شهر دمام عربستان در نخستین دیدار مرحله نیمه نهایی قهرمانی هندبال آسیا به مصاف یکدیگر رفتند،
نیمه نخست /ایران ۱۰ – قطر ۲۰
فرناندز در این دیدار همه بازیکنان اصلی را به زمین نفرستاد و جای چند چهره اصلی در زمین مسابقه خالی بود، نخستین حمله توسط ملی پوشان هندبال ایران صورت گرفت اما اشتباه نوروزی نژاد باعث شد تا اولین گل بازی برای تیم چند ملیتی قطر به ثمر برسد. اشتباه در حمله ها باعث شد تا قطر چند موقعیت خوب دیگر به دست آورد اما درخشش سیاوشی در ۲ صحنه مانع گلزنی قطری‌ها شد.
در ادامه بی دقتی از مهاجمان ایرانی باعث شد تا تیم قطر به سومین دوره پیاپی خود دست یابد اما درخشش بازیکنانی همچون نوری و آثاری در ادامه کار ورق را برگرداند و در کوتاه زمانی بازی به تساوی ۳ بر ۳ رسید،۰ قطری‌ها که در چند دقیقه تمام کار را از دست رفته می گیرند روی یک حمله سراسیمه توپ را از دست دادند تا پویا نوروزی نژاد با به ثمر رساندن گل چهارم ایران را از حریف قدرتمند خود پیش بیاندازد سرمربی تیم ملی قطر پس از دریافت این گل بلافاصله درخواست وقت استراحت برای تیمش داشت.
قطری ها بعد از این زمان استراحت بلافاصله از گوش چپ به گل تساوی دست یافتند تا بازی همچنان نزدیک و پایاپای دنبال شود کوچکترین اشتباه ها از ملی پوشان ایران باعث می‌شود تا موقعیت های خوبی در اختیار خط حمله سریع و قدرتمند قطر قرار بگیرد آنها خیلی زود بازی را از تیم ملی ایران پیش افتادند برخی اشتباهات از ملی‌پوشان ایران باعث می‌شد تا موقعیت های خوبی از دست برود با این حال درخشش نوروزی نژاد و البته صادقی در میانه‌های زمین تا حدودی این مشکل را برطرف کرده بود در ۱۰ دقیقه ابتدایی مسابقه بازی با نتیجه پنج – پنج برابر دنبال می‌شد.
بازیکنان سرعتی قطر با استفاده از کوچکترین روزنه هایی به راحتی دروازه تیم ملی کشورمان را باز می‌کردند، با آرام تر شدن بازی در نیمه های اولین وقت بازی سرمربی اسپانیایی ایران به چند تغییر درصد تغییراتی که تا حدودی مثبت بود و توانست اختلاف دو تیم را همان دو امتیاز نگهدارد قطری ها به خوبی امتیاز می‌گرفتند و تلاش بازیکنان ایرانی در برخی از سرنخ ها با واکنش‌های خوب دروازه‌بان قطر و البته مدافعان این تیم همراه می‌شد. قطری‌ها در ادامه کار تیم برتر میدان بودند و باز هم بی دقتی برخی ملی‌پوشان ایران در زدن ضربات آخر باعث شد تا اختلاف دو تیم رفته‌رفته بیشتر شود.
در ادامه کار با بیشتر شدن فاصله و رسیدن آن به ۶ امتیاز به سود قطری‌ها مانوئل فرناندز سرمربی اسپانیایی تیم ملی هندبال ایران در دقیقه ۲۱ ونیمه نفوذ درخواست وقت استراحت فنی داشت. در ادامه تیم ملی هندبال قطر تیم برتر میدان بود و در نهایت با نتیجه ۲۳ برنده نیمه نخست شد.

نیمه دوم /ایران ۹- قطر ۱۴
تیم ملی هندبال قطر بلافاصله با آغاز نیمه دوم توانست اولین امتیاز را هم کسب کند در ادامه بازیکنان ایران تلاش کردند تا با کنترل بازی چشم به ضد حملات داشته باشند و تا حدودی جریان و نتیجه مسابقه را کنترل کنند،تنها یک موقعیت کوچک و قطری‌ها کافی بود تا آنها جریان و نتیجه را به سود خود برگردانده و خوب آنها در نیمه دوم هم باعث شد تا اختلاف بیش از پیش شود و به ۱۴ امتیاز برسد تیم ملی ایران که در نیمه دوم موفق به کسب امتیاز این شده بود سرانجام در ششمین دقیقه بازی موفق به کسب یازدهمین امتیاز خود در این دیدار شد.
شدن اختلاف دو تیم در جریان بازی باعث شد تا عملاً روند بازی دیگر جذاب دنبال نشود قطره خواب بیش از ۱۵ امتیاز از تیم ملی ایران پیش بودند اما درخشش یونس آثاری در دقایقی از مسابقه و همچنین تغییر در دروازه ایران باعث شد تا فاصله کمتر شود و در میانه نیمه دوم اختلاف دو تیم به زیر ۱۵ امتیاز برسد، مانوئل فرناندز در ادامه کار تلاش کرد تا با میدان دادن به بازیکنان جوان‌تر و همچنین به کارگیری سیستم ها و روش های جدید برای تیم ملی آنها را مهیای دیدار رده‌بندی کند چرا که در واپسین دقایق این بازی اختلاف بسیار زیاد شده بود تیم ملی هندبال کشورمان در نهایت بازی را با نتیجه ۳۴-۱۹ به حریف واگذار کرد.
تیم ملی هندبال ایران که برای دومین مرتبه در طول تاریخ توانسته به جمع ۴ تیم برتر قهرمانی آسیا صعود کند باید روز دوشنبه در شهر دمام عربستان از ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه برابر بازنده دیدار تیم‌های بحرین و عربستان سعودی برای کسب مدال برنز قرار می‌گیرد تیم ملی هندبال ایران توانسته در تا اینجای کار با کسب سهمیه جهانی برای دومین بار در طول تاریخ به این رقابت‌ها راه یابد.

بیشتر بخوانید:
پاداش ویژه فدراسیون هندبال برای صعود به مسابقات قهرمانی جهان
هندبال قهرمانی آسیا/ رویای صعود به قهرمانی جهان محقق شد / زور کویت به…
هندبال قهرمانی آسیا / عراق چهارمین قربانی هندبالیست‌های ایران

انتهای پیام /