واعظی آشتیانی: برای قهرمانی فضای مدیریتی و فنی باید همسو باشد

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: وقتی رابطه بین مدیرعامل و سرمربی رابطه متعادل و متوازنی نباشد برخی مسائل بیرون مستطیل سبز باعث بروز تنش و مشکلاتی در تیم فوتبال می‌شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  امیررضا واعظ آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال درباره اتفاقات حاشیه ای اخیر به وجود آمده بین فرهاد مجیدی و کمیته داوران، در واکنش به این بحث که عده‌ای از پیشکسوتان استقلالی معتقدند شاید این مشکلات باعث شود داوران در بازی های باقیمانده لیگ برتر برای استقلال قضاوت های معمول را انجام ندهند، اظهار داشت: «امیدوارم که این اتفاق نیفتد چون به هرحال داوران بابت نحوه قضاوت شان باید پاسخگو باشند. اما فارغ از نام فرهاد مجیدی، چنین رفتارهایی اصلاً نباید روی قضاوت داوران تاثیر بگذارد و باز هم می‌گویم که امیدوارم این مسائل در شیوه قضاوت داوران فوتبال تاثیر گذار نباشد».

وی ادامه داد: «اما اگر استقلال می‌خواهد قهرمان شود یک بخشی از آن به مسائل درون زمین مربوط می‌شود و بخش دیگر آن بار روانی بیرون از زمین فوتبال است که می تواند تاثیر مستقیم بر روی نتایج این تیم بگذارد».

مدیر اسبق باشگاه استقلال اضافه کرد: «این مسائل روانی می‌تواند هم منفی باشد و هم مثبت. اگر بار مثبت روی تیم ایجاد کند و حاشیه ای وجود نداشته باشد می تواند کمک کند تا مجموعه نفرات تیم از لحاظ فنی به موفقیت برسند ولی اگر این شرایط در سطح منفی و معکوس از سوی مدیریت و یا دیگر ارکان باشگاه به تیم وارد شود، می تواند بارگذاری منفی ایجاد کرده و حتی اگر در زمین بهترین نتایج هم رقم بخورد باز هم درصد موفقیت تیم را کاهش داده و باعث تزلزل نتیجه‌گیری تیم می‌شود».

واعظ افزود: «بنابراین فضای مدیریتی و فنی می توانند مکمل هم باشند. یعنی هر زمان ارکان یک مجموعه در یک جهت حرکت کنند موفقیت هم حاصل می شود. همانطور که اگر درون یک سازمان محکم و استوار باشد حاشیه های بیرونی نمی‌تواند اتفاقات درون آن را تحت تاثیر قرار دهد. اما اگر حواشی از دشمنان داخلی باشد این موضوع کار را سخت می‌کند».

مدیرعامل اسبق استقلال با اشاره به شرایط خوب این روزهای این تیم در جدول رده بندی لیگ برتر تصریح کرد: «استقلال حالا به نزدیکی قهرمانی رسیده و ۶ ایستگاه دیگر تا موفقیت برایش باقی مانده که باید آنها را یک به یک طی کند. اگر در این مسیر اداره امور و مدیریت بر اوضاع غلط باشد ممکن است تیم با چالش غیر منتظره‌ای مواجه شود».

وی افزود: «استقلال امروز باید از استقلال سال ۱۳۸۵ که می توانست قهرمان شود ولی در هفته‌های پایانی شکست های متوالی برایش رقم خورد و در نهایت چهارم شد درس بگیرد. آن زمان مدیر وقت نتوانست مشکلات را مدیریت کند و استقلال با چند باخت پشت سر هم قهرمانی را از دست داد. این استقلال باید از آن تجربه درس عبرت بگیرد. چون اختلافات و حاشیه سازی می تواند بار منفی ایجاد کند».

مدیر اسبق استقلال افزود: «افراط و تفریط در سطح مدیریت اثرات نامطلوبی را بر مجموعه خواهد گذاشت. حالا ممکن است این مجموعه یک باشگاه یا یک کمپانی تجاری باشد ولی اثرات نامطلوب افراط و تفریط از سوی مدیریت به زیرمجموعه وارد کمی شود».

واعظ آشتیانی خاطرنشان کرد: «برخی مدیران شیوه‌ای دارند که صفرتاصد اختیارات را به سرمربی تیم می سپارند و برخی مربیان هم برعکس هستند و صفرتاصد اختیارات را به مدیریت می سپارند. در چنین شرایطی باید دانست که همیشه هوا آفتابی و صاف نیست و باید به فکر روزهای بارانی و ابری هم بود. متاسفانه برخی مدیران ما تصور می کنند کنار نشستن و دخالت نکردن در مسائل زیر مجموعه کار درستی است، در حالی که گاهی لازم است مدیریت مجموعه وارد عمل شود وگرنه برای مجموعه مربوطه مدیرعاملی انتخاب نمی شد. مدیر باید در روزها و لحظات بحرانی بتواند تأثیرگذار باشد. مدیر ناکارآمد می تواند یک مجموعه موفق را زمین بزند. یادمان باشد همانطور که زیاد حرف زدن نشانه بی عقلی نیست کم حرف زدن نیز نشانه عقلانیت تلقی نمی شود».

منبع خبر ورزشی

انتهای پیام/