والیبال قهرمانی آسیا| اتفاقات خاص در روز پایانی/ از فینال انتقامی تا نبردهای سیاسی

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیستمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا امروز در تهران به پایان می‌رسد و تیم‌ها جایگاه نهایی خود را خواهند شناخت.

روز پایانی این دوره از مسابقات شاهد اتفاقات جالبی خواهد بود که

از جمله آنها می‌توان به رویارویی دوباره تیم‌های ایران و استرالیا اشاره کرد که این بار هر تیمی بتواند برنده شود، قهرمان خواهد شد.

نکته دیگر اینکه

تیم‌های ایران و استرالیا در مرحله مقدماتی در یک گروه قرار داشتند و حالا دو تیم از یک گروه راهی فینال شده‌اند. ایران در مرحله مقدماتی نتیجه را به حریف خود واگذار کرد و به این ترتیب می‌توانیم شاهد یک فینال انتقامی در روز پایانی باشیم. اگر ایران بتواند استرالیا را شکست دهد، ضمن گرفتن انتقام می‌تواند در کسب عنوان قهرمانی هم هت‌تریک کند.

با توجه به اینکه

ژاپن میزبان المپیک است و به جمع 8 تیم برتر آسیا هم راه پیدا کرده، قطر با کسب عنوان نهم توانست جواز حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک در قاره آسیا را کسب کند.

به این ترتیب قطری‌ها دست پر تهران را ترک خواهند کرد و از حالا باید خود را برای رقابت‌های انتخابی المپیک که دی ماه در چین برگزار می‌شود، آماده کنند.

از دیگر بازی‌‌های تماشایی روز پایانی می‌توان به نبرد سنتی شرق آسیایی‌ها یعنی کره‌جنوبی و ژاپن اشاره کرد.

این دو تیم که پرافتخارترین تیم‌های جام هستند امروز در دیدار رده‌بندی برای کسب عنوان سوم و مدال برنز به مصاف هم خواهند رفت.

کره‌جنوبی روز گذشته مغلوب ایران شده و از رسیدن به فینال بازماند.

در همین راستا

دیدار رویارویی چین و چین‌تایپه هم دیدنی خواهد بود. این دو تیم سال‌ها است که تحت تاثیر مسائل سیاسی قرار دارند و این موضوعات روی ورزش دو کشور هم سایه انداخته است.

نبرد چین و چین تایپه برای کسب عنوان پنجمی است؛ جایگاهی که برای تایپه‌ای‌ها بسیار ارزشمند خواهد بود.

در این بین چینی‌ها هم با هدایت لوزانو پایین‌تر از حد انتظار ظاهر شدند و نتوانستند به جمع 4 تیم پایانی راه پیدا کنند.

باید منتظر ماند و دید که آیا شاگردان لوزانو برای انتخابی المپیک چه تغییراتی خواهند داشت.

از دیگر اتفاق‌های خاص و دیدنی روز پایانی می‌توان به

مصاف تیم‌های هند و پاکستان برای کسب عنوان هفتم اشاره کرد. این دو کشور که سطح والیبال نزدیک بهم دارند از نظر سیاسی هم سال‌هاست که اختلاف‌هایی دارند؛

به همین دلیل نبرد این دو تیم برای کسب عنوان هفتم جالب توجه خواهد بود.

ایران قبل از این دوره با 2 طلا، 2 نقره و یک برنز

چهارمین تیم پرافتخار تاریخ رقابت‌های قهرمانی آسیا محسوب می‌شد.

2 قهرمانی ایران در سال‌های 2011 و 2013 با هدایت خولیو ولاسکو کسب شد و پس از آن ایران در مسابقات سال‌های 2015 و 2017 با تیم اصلی خود شرکت نکرد.

بیستمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا

از 22 تا 30 شهریور به میزبانی تهران برگزار می‌شود. فینال رقابت های والیبال قهرمانی آسیا امروز ساعت 17.30 برگزار خواهد شد.

منبع: فارس