والیبال قهرمانی آسیا| کره‌جنوبی به دنبال کسب سهمیه المپیک

به گزارش سرویس ورزشي شبکه لحظه، بیستمین دوره والیبال بانوان قهرمانی آسیا از فردا (یکشنبه) به میزبانی سئول کره‌جنوبی آغاز می‌شود که در این مسابقات 13 تیم در 4 گروه به رقابت می‌پردازند.

کره‌جنوبی که برای نخستین بار میزبانی این دوره از مسابقات را گرفته در تلاش است تا  بتواند سهمیه المپیک 2020 توکیو را کسب کند. از هر گروه 4 تیم به دور بعد راه پیدا می‌کنند که می‌توانند در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو که ماه ژانویه برگزاری می‌شود، شرکت کنند. قهرمان این مسابقات جواز حضور در بازی‌های توکیو را کسب خواهد کرد.

در مسابقات قهرمانی آسیا، کره‌جنوبی با هدایت استانو لاوارینی مربی ایتالیایی شرکت خواهد کرد که در مرحله مقدماتی در گروه A با ایران و هنگ‌کنگ همگروه است. کره‌جنوبی میزبان این دوره از مسابقات در نخستین بازی خود روز یکشنبه به مصاف تیم ملی ایران می‌رود. کره‌جنوبی در مسابقات قاره‌ای هیچ وقت قهرمان آسیا نشده اما 7 عنوان نایب‌قهرمانی را در کارنامه دارد و در مسابقات 2017 نیز به عنوان سومی رسید.

کره‌جنوبی که در مسابقات بین‌المللی انتخابی المپیک در کسب سهمیه ناکام بود، حالا در تلاش است در مسابقات قاره‌ای این سهمیه را بگیرد.

کیم یئون کونگ کاپیتان تیم ملی کره‌جنوبی در این باره گفت: فکر می‌کنم شکست در مسابقات انتخابی به ما نشان داد هنوز راه‌های زیادی برای پیشرفت داریم. ما باید مطمئن شویم دیگر این اشتباهات را تکرار نمی‌کنیم. شرایط تیم الان بسیار خوب است.

منبع: فارس