واکنش جامعه ورزش در اجتماع بزرگ ورزشی ها به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی

مراسم باشکوه میثاق با شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در وزارت ورزش برگزار شد

به گزارش خبرنگار سرویس ورزشی شبکه لحظه ؛ میعاد جامعه ورزش و جوانان کشور امروز با پهلوان ماندگار مردم ایران شهید عالی مقام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در نمازخانه وزارت ورزش و جوانان با حضور وزیر ورزش و جوانان، رییس کمیته ملی المپیک و رییس کمیته ملی پارالمپیک، مشاور وزیر در امور ایثارگران، معاونین، مدیران کل ستادی، روسای فدراسیون‌های ورزشی، ملی پوشان، پیشکسوتان، فرماندهان بسیج ورزش، خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس برگزار شد.

در طول دوره دفاع از حریم وطن و حریم اهل بیت عصمت و طهارت تعداد زیادی از جامعه ورزش و جوانان در رکاب سردار دل‌ها پهلوان دوران حاج قاسم سلیمانی علیه اشقیا جنگیدند و اکنون در سوگ فرمانده پرافتخار خود قرار دارند.

قرار است امروز در این مراسم جامعه ورزش و جوانان بازوبند پهلوان ماندگار ملی ایران را به خانواده شهید سپهبد سلیمانی اهدا کنند.

امروز در این مراسم جمع کثیری از ورزشکاران و روسای فدراسیون های ورزشی حضور داشتند که خبرنگار شبکه لحظه مصاحبه هایی را با این عزیزان انجام داد.

سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان : شهید سلیمانی قهرمان مبارزه با افراطی گری و خشونت و مبازره با تکفیری‌ها و بخصوص ریشه کردن داعش بود و امروز مشکل بزرگ امریکا دیگر قاسم سلیمانی نیست بلکه شهید قاسم سلیمانی است که خون آن شهید موجب وحدت پرشکوه شیعیان و مسلمانان و مردم ایران در مبارزه علیه جنایات و مظالم دولت امریکا شده است.

رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک : به ملت بزرگ ایران و جامعه ورزشی به خاطر شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی تسلیت می‌گویم. دشمن فکر می‌کرد با به شهادت رساندن سپهبد سلیمانی غائله ختم می‌شود، اما غافل از اینکه یک جریان جدید در جهان اسلام و خاورمیانه آغاز شد. این جریان جدید باعث ایجاد تحولی در داخل ایران می‌شود که همدلی مردم ایران را بیشتر می‌کند.

بهزاد غلامپور مربی دروازه بانان تیم فوتبال استقلال : شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگان ایران بوده که با رشادت او داعش نابود شد.بهترین انسان روی کره زمین را از دست دادیم. بعد‌ها متوجه می‌شویم چه انسان بزرگی را از دست دادیم.

میراسماعلی ریاست فدراسیون جودو : غم بسیار بزرگی بود . شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از بزرگترین و با رشادت ترین سرداران مبارزه با تروریسم بود او در قلب تمامی مسلمانان جهان جا داشت و امروز افسوس نبود او را می خوریم. او به آرزوی خودش شهادت رسید و امیدوارم راه این شهید پرطراوت و ادامه دار باشد.

ابراهیم شکوری سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال : دشمنان انقلاب اشتباه بسیار بزرگی انجام دادند و امیدواریم خون شهید عزیزمان پایمال نشود. فکر می‌کنم این اتفاق سبب متحدتر شدن ملت ایران شد و مردم باید بدانند تنها کسی که می‌تواند به آن‌ها کمک کند، خودمان هستیم.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج : شخصیت‌هایی مانند سردار سلیمانی در تاریخ کم هستند و شاید سید جمال الدین اسد آبادی در سال‌های قبل در تمام کشور‌های مسلمان مورد توجه بود. سردار سلیمانی نیز ارزشش برای مردم تمام منطقه خیلی بالا بود. او تنها کسی بود که زمانی که داعش منطقه را به نابودی می‌کشید، واقعا داعش را نابود کرد. ارزش او برای مسلمانان منطقه بی بدیل است.

محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو : به روح بزرگ و ملکوتی شهید سردار سلیمانی تبریک می‌گویم که به آرزوی دیرینه خود رسید. قطعا دولت آمریکا بزرگترین خطای استراتژی خو را انجام داد. ملت بزرگ ایران مثل تمام مصیبت‌هایی که در طول این ۴۰ سال متحمل شده، منسجم و با انگیزه‌تر از همیشه در میدان حضور پیدا خواهد کرد.

مهدی علی نژاد سرپرست معاون ورزش توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان : ما خیلی ناراحت، سوگوار و مصیبت زده هستیم، اما انگیزه ما برای ادامه راه سپهبد سلیمانی بیشتر شده است. مطمئن هستم خون این بزرگوار و همرزمانش پایمال نخواهد شد و باعث می‌شود پای آمریکا از منطقه قطع شود.