وقتی اعداد بزرگان بی‌اعتبار می‌‍شود / مرگ شماره «10» در فوتبال ایران!

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ لیگ برتر از تاریخ سی و یکم مرداد ماه آغاز می شود و تیم ها برای موفقیت بیشتر و کسب مقام قهرمانی و سهمیه آسیایی به مصاف هم خواهند رفت.

پرسپولیس و استقلال نیز باوجود عدم توافق کامل با بازیکنان مدنظر سرمربی‌هایشان با چند بازیکن به توافق رسیدند و قراردادهایی نیز به امضا رسید. یکی از بازیکنانی که با پرسپولیس قرارداد دو ساله امضا کرد فرشاد احمدزاده است که پیش از آغاز فصل شماره ده را بر تن کرد. این شماره در طول سالیان گذشته بر تن بازیکنان بزرگ و ملی پوشی چون همایون بهزادی، صفر ایرانپاک، و غلام‌‎رضا فتح آبادی و در سال های نزدیک بر تن علیرضا نیکبخت، کریم انصاری فر و علی دایی بوده است. اگر یک بار دیگر اسامی را بخوانید پی به این موضوع می برید که بازیکنانی که پیراهن شماره ده را در تیم پرسپولیس بر تن کردند بازیکنان تاثیرگذار در تیم ملی و این تیم بودند که موفق به پوشیدن این شماره شدند اما اخیرا شماره ده در پرسپولیس دیگر رنگ و بوی گذشته را ندارد و ظاهرا هر بازیکنی می تواند افتخار پوشیدن این شماره را داشته باشد.

در استقلال نیز شرایط مشابه است و قائدی با 18 سال سن و عدم تاثیرگذاری مناسب طی دو فصل اخیر شماره ده را برای خود کرده است. سال های قبل علیرضا منصوریان، مهدی پاشازاده و سجاد شهباززاده این شماره را بر تن داشتند و این شرایط حاکی از آن است که شماره ده برای دو تیم پرسپولیس و استقلال مُرده است!

خبرنگار: سپهر خرمی