وقتی باید زور بالای سر تنیس بازان باشد!

سرمربی تیم ملی تنیس اعلام کرد بازیکنان از این پس با این شرط می توانند ملی پوش شوند که حتما در مسابقات بین المللی شرکت کرده باشند در غیر این صورت شانسی نخواهند داشت.

به گزارش  شبکه لحظه و به نقل از ایسنا:

مدت زیادی بود که حضور تنیس بازان ایران در مسابقات بین المللی بسیار کم رنگ شده بود و حتی  برخی نفرات تنها به همان اندک مسابقاتی که توسط فدراسیون اعزام می شدند، اکتفا می کردند.

اما اکنون مدتی است شاهین خالدان سعی کرده حضور خود را در فیوچرزها پر رنگ تر کند و رنکینگ جهانی خود را نیز ارتقا دهد.او حتی از حضور در فیوچرز ها به مقام های خوبی هم رسیده است. در کنار خالدان، حمیدرضا نداف یکی از دیگر تنیس بازان ایران هم چند هفته ای در فیوچرز های ترکیه حضور داشت تا امیدوار شویم بازیکنان ایران حضور در مسابقات بین المللی را خیلی هم فراموش نکرده اند. اما بحث این است مگر تنیس ایران در سطح بزرگسالان همین یکی دو بازیکن را دارد که فقط آنها به مسابقات بین المللی می روند و تا چه زمانی قرار است تنیس بازان ایران از خانه به عنوان ملی پوش راهی مسابقات مهم شوند؟

سعید احمدوند در این مورد بیان کرد: شاهین خالدان هم اکنون در فیوچرز ترکیه حضور دارد و سپس به آمریکا می رود. حسام یزدی هم هفته آینده به ترکیه می رود، حمیدرضا نداف هم برای حضور در مسابقات موزامبیک و آفریقای جنوبی ثبت نام کرده است. در واقع نسبت به قبل حضور تنیس بازان در مسابقات بین المللی خیلی بهتر شده است. از طرفی من هم به سیف الله بهزادپور مربی تیم ملی گفته ام با تمام تنیس بازان  تماس بگیرد و اعلام کند تمام بازیکنان باید در مسابقات بین المللی بازی کنند در غیر این صورت به تیم ملی دعوت نمی شوند و تیم بدون هیچ بحثی از نفراتی که به مسابقه بین المللی رفته اند، تشکیل می شود.  حتی بهروز کارگران هم که تازه کارت پایان خدمت گرفته تا آخر آبان فرصت دارد به مسابقه بین المللی برود وگرنه هیچ شانسی برای حضور در تیم ملی ندارد. در واقع وقتی تیم ملی برای کسی مهم نباشد برای ما مهم نیست که آن فرد در تیم ملی باشد، حتی اگر به وجودش احتیاج داشته باشیم.

احمدوند در پاسخ به این پرسش که چرا زودتر از این به فکر گذاشتن چنین قانونی نیفتاد تا تنیس بازان برای حضور در مسابقات بین المللی ترغیب شوند، تصریح کرد: من هم به عنوان مربی به مرور زمان یک سری تجربیات را به دست می آورم. از طرف دیگر وضعیت شاهین خالدان انگیزه ای برای بقیه شد که آنها هم می توانند در مسابقات بین المللی موفق شوند و اسپانسر شخصی بگیرند.

او ادامه داد: فدراسیون هم تصویب کرد هر کدام از نفرات رده جوانان و بزرگسالان که در مسابقات ITF و فیوچرزها شرکت کنند، برای هر راند پیروزی، پاداش می گیرند. خالدان در هر مسابقه ای که پیروزی داشته، پاداشش را از فدراسیون گرفته است. به هر حال وقتی ببینیم خود ورزشکار انگیزه دارد و مثلا در دو مسابقه شرکت می کند، فدراسیون هم او را به چهار مسابقه دیگر می فرستد اما نباید این باشد که بازیکنان فقط نگاهشان به فدراسیون باشد که آنها را اعزام کند. البته می دانم هزینه ها سنگین شده است و کاش زمانی که ارز ارزان تر بود به مسابقه می رفتند اما اکنون هم بازیکنان به مسابقه بروند ما می فهمیم تیم ملی برایشان اهمیت دارد.