وقتی تانک روسی در زمین سیاست به گل نشست

کمیته بین‌المللی المپیک در حالی ورزشکاران روسی را محروم کرده که هیچ موضعی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی نداشته است.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه  فدراسیون کشتی روسیه اعلام کرد که عبدالرشید سعداله‌یف دارنده مدال طلای جهان و المپیک در کشتی آزاد اجازه حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک را به دست نیاورده و نمی‌تواند در باکو روی تشک برود.

در یک سایت خارجی به این عدم حضور اشاره و نوشته شده است: سعداله یف در افتتاحیه یک رویداد تبلیغاتی در حمایت از جنگ روسیه در اوکراین به نام تورنمنت کشتی آزاد جمهوری خواه به یاد سربازانی که کشته شده بودند، شرکت داشت. او میهمان افتخاری این مسابقات بود.

وی پیش از این هم نتوانست در مسابقات قهرمانی اروپا شرکت کند تا این قهرمان کشتی جهان شانس کمی برای حضور در المپیک پاریس داشته باشد.

براساس اعلام فدراسیون کشتی روسیه این تصمیم از سوی کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) گرفته شده در حالی که اتحادیه جهانی کشتی تلاش خود را برای حضور سعداله‌یف در مسابقات کرده بود.

کمیته بین‌المللی المپیک همچنین اعلام کرد که تعداد محدود از ورزشکاران روسی اجازه حضور در المپیک را دارند آن هم بدون سرود و پرچم ملی. آنها همچنین از شرکت در مراسم رژه افتتاحیه المپیک پاریس محروم هستند.

حالا سوال اصلی اینجاست که چرا IOC سیاست دوگانه در این خصوص داشته است؟ ورزشکاران روسی که از جنگ به اوکراین حمایت کرده‌اند از حضور در المپیک محروم هستند اما رژیم اشغالگر قدس با اقدامات جنایتکارانه می‌تواند هم در المپیک شرکت کند و هم مسابقات مختلف؟

چرا کمیته بین‌المللی المپیک با وجود درخواست‌های متعدد ورزشکاران رژیم صهیونیستی را از مسابقات بین‌المللی محروم نکرده است؟ مگر آنها بارها به مردم غزه حمله نکرده‌اند؟ مگر سیاست آنها حمایت از جنگ نبوده است؟

کمیته بین‌المللی المپیک که بارها شعار جدایی سیاست از ورزش را مطرح کرده در این اتفاقات اخیر موضعی عجیب داشته به طوری که هیچ واکنشی نسبت به رژیم صهیونیستی نداشته اما ورزشکاران روسی را محروم کرده است.