ویروس کرونا با ورزش چه کرد ؟

از زمان شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف تعدادی از ورزشکاران به این وسروس مبتلا شدند و در نهایت دنیای ورزش کاملا به سمت تعطیلی پیش می رود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، در کشورمان تعداد ورزشکاران کرونایی دو نفر است که متاسفانه فوت کرده اند . الهام شیخی فوتسالیستی از شهر قم و سید منوچهر ساداتی دبیر هیئت بوکس شهر بابل در استان مازندران این ها متاسفانه فوت شدگان ورزشی کرونا در کشورمان هستند .

پس از آن تمامی رقابت های ورزشی در کشومان تعطیل شد . تعطیلی که شاید به مرور صورت گرفت اما خوشبختانه به آمار مبتلایان ورزشکار اضافه نکرد .

این موضوع به جایی رسید که وزیر ورزش گفت : بر اساس دستوری که به مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها ارسال شده، سالن‌ها و اماکن ورزشی برای قرنطینه و استفاده درمانی در اختیار ستادهای استانی مبارزه با کرونا قرار گرفته و مدیران استانی و رؤسای فدراسیون‌ها هم موظفند نهایت همکاری را با ستادها داشته باشند . با توجه به این مهم که فعالیت‌های ورزشی تعطیل شده است، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موظف شدند اجاره اسفندماه را بدلیل تعطیلی دریافت نکنند و در ادامه هم با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی، تصمیم بر این بخشودگی استمرار خواهد داشت.

وحتی جانواریو که زمانی در تیم فوتبال استقلال بود و الان هزاران کیلومتر دورتر از ایران است در پیامش نوشت : با وجود این که هزاران کیلومتر از ایران دور هستم، اما از روز اولی که شیوع کروناویروس در این کشور اعلام شد خودم را نزدیک به مردم خونگرم ایران احساس کرده و با غم آن‌ها غمگینم. این مردم سال‌هایی که میزبان من و خانواده ام بودند محبت ویژه‌ای به ما نشان دادند و می‌دانم که لایق بهترین‌ها هستند و امیدوارم که روز‌های سخت پیش آمده خیلی زود برای آن‌ها به پایان برسد.

البته در این میان صالحی امیری و مسعود سلطانی فر هم مشکوک به کرونا بودند که این خبر توسط روابط عمومی های دو نفر تکذیب شد . علی فتح الله زاده استقلالی هم فعلا در بیمارستان بستری است اما کرونایش تکذیب می شود .

اما در جهان و در دنیای ورزش آمار بیشتر از کشورمان البته در مبتلایان به این بیماری نه در فوت شدگان . حالا این ویروس خطرناک تمامی رقابت های ورزشی را در کل دنیا لغو کرده است به نحوی که حتی محافل ورزشی در فیفا و یو فا هم لغو شده اند . مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر هم از این قائده مستثنی نیستند.

زمانی که حرکت عجیب و احمقانه رودی گوبر ستاره بسکتبالNBA و باشگاه یوتا در کنفرانس چند روز پیش که برای کوچک جلوه دادن ‌‌کرونا تمام میکروفون ها را لمس کرد و سپس به دلیل بیماری او، بازی دو تیم لغو شد! دیگر مسئولان ورزشی در دنیا فهمیدند موضوع جدی است و باید به فکر چاره باشند .

مثبت شدن تست کرونای مدافع یوونتوس زنگ خطر را با صدای بلندتری نواخت تا جایی که فوق ستاره فوتبال پرتغال و یوونتوس کریستاینو رونالدو قرنطینه شد و اجازه حضور در تمرینات و حتی کشور ایتالیا را نداشت . پس از آن تمامی بازیکنان یوونتوس قرنطینه شدند و البته این موضوع دامن اینتر میلانی را ها نیز گرفت چون آنها 6 روز قبلش با یوونتوس بازی کرده بودند. سپس باشگاه سمپدوریا اعلام کرد که نتیجه تست کرونای مانولو گابیادینی مثبت بوده است و این بازیکن، دومین نفر از لیگ ایتالیاست که به این بیماری مبتلا شده است. البته این ویروس فقط با بازیکنان کاری نداشته است بلکه به مدیران و مربیان و مالکان باشگاه هم نفوذ پیدا کرد . در حالی که شب گذشته اعلام شد که مالک باشگاه المپیاکوس یونان ، کرونا گرفته است و تست اش مثبت اعلام شد و سپس میکل آرتتا سرمربی آرسنال مبتلا به ویروس کرونا شده است. در پی این خبر باشگاه آرسنال انگلیس اعلام کرد مرکز تمرینی کُلنی پس از مثبت شدن کرونای سرمربی تیم بسته شده است که مبتلا شدن سرمربی آرسنال در چهارچوب مسابقات هفته بیست و نهم لیگ برتر انگلیس ، قرار بود تیم فوتبال منچسترسیتی میزبان آرسنال باشد که این بازی به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.

قاره سبز هم این رزها بیش از همیشه با مشکلات به وجود آمده به دلیل شیوع کرونا رو به رو ست و همین باعث شد تا چند لیگ فوتبال معتبر آن فعلا تعطیل شود ، در این میان تعدادی از بازیکنان با مشکل کرونا رو به رو شده اند. گفته می شود مندی از منچستر سیتی و یوویچ از رئال مادرید مشکوک به کرونا هستند و در صورتی که این بازیکنان با مشکل کرونا رو به رو باشند بعید نیست که دیگر بازیکنان هم چنینی مشکلی داشته باشند. البته به این آمار باید 3 بازیکن لستر سیتی را نیز اضافه کرد .

در این میان نباید از فعالیت های عجیب برخی ها دور بمانیم . مثلا دعوت تیم ووهان چین که منبع اصلی کرونا است به تماشای ال کلاسیکو و یا امضای حکم استقلال و پرسپولیس توسط وزیر ورزش که مشکوک به کرونا بود . خوش آمد گویی پیشکسوتان تیم فوتبال استقلال به علی فتح الله زاده در دفتر محل کارش ، برگزاری تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس تا به امروز ، لغو نشدن مسابقات لیگ فوتبال عربستان و….چندین مورد دیگر که کمی غیر عقلانی به نظر می رسید .

در پایان باید گفت هیچ منبع موثقی از زمان برگزاری بازی ها عقب افتاده لیگ برتر فوتبال ، مقدماتی جام جهانی ، کسب سهمیه المپیک و پارالمپیک 2020 توکیو ، لیگ قهرمانان آسیا ، لیگ قهرمانان اروپا و…….خبری ندارد و همه منتظر هستند تا ببینند این ویروس منحوس و خطر ناک چه زمانی از این جهان رخت بر میبندد.