آشنایی کامل با حریف امشب پرسپولیس؛ تیم ملی ازبکستان با کمترین تغییر!

پاختاکور و پرسپولیس امشب یکی از دیدارهای حساس مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ پرسپولیس بعد از پیروزی حساس مقابل السد حالا امید زیادی دارد تا از سد نماینده ازبکستان هم عبور کند تا به جمع چهار تیم برتر قاره برسد. در این میان اما تیم پاختاکور در این دوره با دو نماینده ایران تقابل داشته که در سه مسابقه توانسته سه پیروزی کسب کند؛ دو برد مقابل شهرخودرو در دور گروهی و یک پیروزی در مرحله حذفی مقابل استقلال تهران این تیم را به جمع هشت تیم برتر اسیا رسانده است.

هرچه پرسپولیس در یکی، دو فصل اخیر تغییر مربی و بازیکن را به خود دیده، پاختاکور با کمترین تغییر خودش را به لیگ قهرمانان این فصل رسانده و طبعا یکی از دلایل موفقیت آنها همین ثباتی است که مدیریت برای تیمش درست کرده است. نماینده ازبکستان از سال 98 که پرسپولیس را با شکست در کشور خودش بدرقه کرد تا مهر امسال فقط دو تغییر در ترکیب خود داشته است؛ دروازه‌بان و مهاجم نوک. همچنین سرمربی پاختاکور، یعنی شوتا آروالادزده از سال 2017 هدایت پاختاکور را بر عهده گرفته و در این مدت توانسته تیمی قدرتمند را آماده حضور در میادین کند. آنها اکنون با 41 امتیاز از 16 مسابقه صدرنشین لیگ ازبکستان هستند و مدافع عنوان قهرمانی هم به حساب می‌آیند و سابقه صعود به فینال جام حذفی را هم دارند. گفتنی است دوستنبک خمداموف، بازیکن تیم پاختاکور، با دادن سه پاس گل بهترین پاسور این مسابقات تا این لحظه است.

این دو تیم سال گذشته نیز در دور گروهی با یکدیگر دو مسابقه را برگزار کردند که در ورزشگاه آزادی تلاش دو تیم با تساوی یک بر یک و در کشور ازبکستان با برتری یک بر صفر به سود پاختاکور به پایان رسیده بود.