«پادسِحر» هیئت رئیسه جواب داد/ شهاب خاموش شد

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با رای ادکثریت عزیزی خادم را از سمت ریاست فدراسیون فوتبال عزل کردند.
به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، شهاب الدین عزیزی خادم که دهم اسفند ماه سال 99 ریاست فدراسیون فوتبال را با رای مجمع بدست آورده بود بعد از حدود 353 روز به دلیل برخی اهمال کاری ها و تخلفات و به نوعی نقض وقوانین از سوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عزل شد .
در جلسه امروز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مقرر شد سراجی به عنوان سرپرست جدید فدراسیون فوتبال را تا برگزاری مجمع هدایت کند.
شهاب الدین عزیزی خادم در دوره کوتاه مدت ریاست در فدراسیون فوتبال اتهاماتی از قبیل ارتباط با جادوگران را در کارنامه خود دارد.
این اتهام از سوی یکی از رسانه های ورزشی مطرح شد و در نهایت با برخی مدارک مشخص شد که الف-الف جادوگر مشهوری است که عزیزی خادم با وی در ارتباط بوده است.
رای های عجیب و غریب در کمیته انضباطی و اخلاق فدراسیون فوتبال نیز از جمله مواردی است که هیئت رئیسه از آن ایراد گرفت و رای به برکناری عزیزی خادم داد.
رئیس معزول فدراسیون فوتبال در مورد رای 3 بر صفر باشگاه گل گهر در مقابل تیم های فوتبال سپاهان-استقلال و پیکان تخلف بزرگ فدراسیون را پنهان کرد و همین موضوع نیز از مواردی است که در تخلفات وی لحاظ شده است.
واقعیت ماجرای عزل عزیزی خادم اما موضوع دیگری است.
عزیزی خادم که دهم اسفند 99 ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده گرفته بود 1 سال از سوی فیفا فرصت داشت تا اساسنامه فدراسیون فوتبال را به تصویب مجلس شورای اسلامی برساند اما تا امروز که 12 روز تا پایان مهلت 1 ساله فیفا باقی مانده است هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
در صورت اتمام این تاریخ فیفا طبق قانون فوتبال ایران را تعلیق نخواهد کرد بلکه ارکان فدراسیون را معلق می کند و با کمیته انتقالی فدراسیون را اداره خواهد کرد تا در مجمع جدید نفرات هیئت رئیسه و ریاست فدراسیون فوتبال مشخص شود .
اما مجلس در مورد اساسنامه فدراسیون فوتبال معتقد است نهاد عمومی غیردولتی مستقل است و دولت نقشی در آن ندارد و این موضوع در صورت لزوم اصلاح می شود .
در برخی از اخبار منتشره تغییر در قرارداد ریالی اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال به قرارداد دلاری نی زاز جمله موارد اتهامی عزیزی خادم است که البته باید دید در موارد اتهامی هیئت رئیسه و نهاد های ذیربط آیا به حقیقت رسیده اند یا خیر ؟
فدراسیون فوتبال برای اولین بار است که در این مدت کوتاه رئیس خود را عزل و باید با سرپرست اداره شود .
پیش از این مهدی تاج 8 سال ریاست فدراسیون فوتبال را بر عهده داشت و در نهایت جای خود را به عزیزی خادم داد.
مهدی تاج هم اکنون نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست.
انتصاب های عجیب و غریب در فدراسیون هم از مواردی است که در مورد آن بحث هایی مطرح شده است.
اما کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال یکی دیگر از مواردی است که هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال قصد دارد آن را اصلاح کند .
حضور فردی در راس این کمیته غیر مجاز است چرا که بند 5 ماده 62 اساسنامه فوتبال که شرطی را برای رئیس، معاون و اعضای کمیته اخلاق متذکر شده که در ماده دیگر اساسنامه بدان اشاره شده است
بر مبنای بند 5 ماده 60، “رئیس و معاون این کمیته باید مستقل باشند. چناچه در هر زمان طی چهار سال منتهی به فعالیت آنها، خود یا اعضای خانواده شان (همسر، فرزند، فرزندخوانده یا فرزند ناتنی، والدین، خواهر و برادر، والدین همسر و خواهر و برادر همسر) واجد یکی از شرایط ذیل شوند، دیگر عنوان مستقل ندارند.” در این شرایط نیز آنچه دارای اهمیت در موضوع اخیر است، بند الف است؛ “در فدراسیون و/یا هر یک از باشگاه ها، لیگ ها، اعضا یا کنفدراسیون فوتبال آسیا (و شرکت ها و سازمان های زیر مجموعه آنها) دارای سمت یا قراردادی (مستقیم با غیرمستقیم) باشد که برای آن حق الزحمه پرداخت می شود و یا دارای سمتی داوطلبانه باشد که برای آن هرگونه حق الزحمه پرداخت گردد.” یعنی این بستگان نباید چنین فعالیتی داشته باشند.

بیشتر بخوانید:
جانشین موقت عزیزی خادم مشخص شد
عزیزی خادم از سمت خود عزل شد
خروج عزیزی خادم از جلسه هیات رییسه/ رای گیری آغاز شد

انتهای پیام /