پاراالمپیک 2020 توکیو|سفیر ایران: محیط‌های ورزشی دهکده به خوبی کنترل شد

نمایشگاه فرهنگی ایران در محل سفارت جمهوری اسلامی با حضور سفیر، رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران و برخی مقامات دیگر برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،مرتضی رحمانی موحد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در حاشیه این مراسم و در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: سفارت بر حسب وظیفه‌ای که دارد و بر اساس ماموریت‌هایی که برای ارائه تسهیلات، خدمات و حمایت‌ها از هیات‌ها و ماموریت‌هایی اعزامی دارد، در این مورد خاص رقابت‌های پارالمپیک نیز همکاری‌هایی را با کاروان ورزشی ایران داریم که امیدواریم کارگشا و سازنده باشد. 

وی افزود: از سال ۹۸ هماهنگی‌هایی را با کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک ایران شروع کرده ایم که همه در جهت ارائه خدماتی است که نیاز دارند. برنامه‌هایی به مناسبت رویداد پارالمپیک و معرفی و شناساندن فرهنگ و تمدن ایران اسلامی که الحمدالله به خوبی هدایت و اجرا شده است.

وی درباره برخی اعتراضات مردم ژاپن و مخالفت با برگزاری المپیک و پارالمپیک گفت: المپیک به خاطر اینکه استاندارد ویژه‌ و دستگاه‌های خاصی در این دوره داشت، کاملا متفاوت با همه دوره‌های قبلی بود. به همین دلیل ممکن است که برخی نابسامانی ها در برگزاری وجود داشت که سریع هم رفع شد و بر این اساس یک بخشی از جامعه ژاپن موافق برگزاری این رویدادها نبود ولی مدیریت خوبی از طرف دولت ژاپن شد و با وجود اینکه در شهر وضعیت اضطراری حاکم بود، محیط‌های ورزشی دهکده به خوبی کنترل شد و نهایتاً المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

رحمانی در ادامه و در سخنانی در این مراسم با آرزوی موفقیت برای کاروان پارالمپیک ایران در توکیو گفت: امروز هم که پارالمپیک برگزار می‌شود و در دهکده بازی‌ها ورزشکاران حضور دارند که امیدواریم که نتایج خوبی حاصل شود و ورزشکاران ایرانی بتوانند موفقیت‌هایی را کسب کنند. 

در این مراسم تابلو فرش پارالمپیک ۲۰۲۰ به کمیته ملی المپیک ایران اهدا شد. این تابلوفرش توسط گروهی از معلولان کهریزک بافته شده است. یک قطعه از این فرش هم به کمیته بین المللی پارالمپیک، شهرداری توکیو و همچنین به سفارت کبرای ژاپن در ایران تقدیم می شود. 

بیشتر بخوانید:
پاراالمپیک 2020 توکیو| برنامه رقابت های ورزشکاران کشورمان در روز سوم
پاراالمپیک 2020 توکیو|تصاویر اختصاصی از وضعیت کاروان ایران یک روز مانده به افتتاحیه +…
پاراالمپیک 2020 توکیو| اولین مورد کرونای ایران در دهکده بازیهای پارالمپیک توکیو
پاراالمپیک 2020 توکیو| تصاویر اختصاصی از مرکز رسانه ای بازی های پاراالمپیک توکیو
پاراالمپیک 2020 توکیو| اخراج جودوکار گرجستانی از پارالمپیک به دلیل مستی