پاسخ معاون دیوان عدالت اداری در خصوص فدراسیون ژیمناستیک و کشتی

معاون قضایی دیوان عدالت اداری گفت: حدنصاب‌ها و زمانی که قانون پیش‌بینی کرده در برگزاری انتخابات باید رعایت شود، هر کدام از این موارد خدشه وارد شود، در دستگاه قضا ورود می‌کنیم.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ عباس محدث معاون قضایی دیوان عدالت اداری در خصوص مسابقات فوتسال جام عدالت که به میزبانی دیوان عدالت اداری برگزار شد، اظهار داشت: همکاران و کارمندان دیوان عدالت اداری به دلیل اینکه همیشه با مردم در ارتباط هستند برای داشتن روحیه بیشتر برای کار بنابر دستور ریاست محترم قوه قضاییه و ریاست دیوان عدالت اداری قرار شد هر چند وقت یکبار مسابقات ورزشی در سطح قوه قضاییه و تیم‌های ادارات و ارگان‌های دیگر برگزار کنیم. ما در این مسابقات 12 تیم شرکت دادیم که بحث سلامتی و نشاط همه مطرح بود.

وی افزود: الحمدالله مسابقات خوبی را شاهد بودیم. تیم‌هایی از تعزیرات حکومتی، دادسرای انقلاب، تیم هنرمندان، تیم رسانه و چهار تیم از دیوان عدالت اداری در این مسابقات شرکت کردند که در پایان تیم تعزیرات حکومتی توانست به مقام قهرمانی دست پیدا کند و تیم بسیج دیوان عدالت اداری هم عنوان نایب قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد. این مسابقات در حد لیگ کشوری بود و همه استانداردها در آن رعایت شد. هدف ما از برگزاری این مسابقات بالا بردن سطح شادابی کارکنان بود که در هفته بسیج و با نام جام عدالت برگزار کردیم و امیدواریم با برگزاری اینطور مسابقات بتوانیم شادابی کارکنان را بیشتر کنیم تا بتوانند رضایت بیشتری از مردم را جلب کنند.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری در خصوص پرونده‌های مطروحه از سوی فدراسیون‌های ورزشی در دیوان عدالت اداری عنوان کرد: در خصوص انتخابات فدراسیون‌ها و اختلافات و مشکلات برخی از فدراسیون‌ها پرونده‌های زیادی در دیوان داریم که در دست بررسی است. اما در خصوص فوتبال و فدراسیون فوتبال پرونده‌ای در دیوان عدالت اداری نداریم. فدراسیون‌های زیادی در اینجا پرونده دارند ولی شاید صلاح نباشد که اسم این فدراسیون‌ها الان عنوان شود.

محدث ادامه داد: مقیاس ما برای انتخابات فدراسیون‌ها قانون است. اگر فرایندها به درستی و طبق قانون رعایت نشود قطعاً وقتی طرح شکایت می‌شود همکاران‌مان با اسناد و مدارک تصمیم قطعی می‌گیرند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد آن انتخابات باطل می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر انتخاباتی توسط دیوان عدالت اداری ابطال شود آیا وزارت ورزش باید طبق رأی دیوان عدالت اداری عمل کند یا طبق قوانین فدراسیون جهانی، گفت: در این خصوص تاکنون مشکلی نداشته‌ایم و هر انتخاباتی که دستگاه قضا تصمیم ابطال آن گرفته و مجدداً برگزار شده و با نظارت مراجع نظارتی این کار انجام شده است و مشکلی در این خصوص تاکنون نداشته‌ایم.

معاون قضایی دیوان عدالت اداری در خصوص انتخابات فدراسیون ژیمناستیک عنوان کرد: پرونده فدراسیون ژیمناستیک در حال رسیدگی است اسناد و مدارکی از طرفین خواسته شده، تبادل لوایح شده است و موعد رسیدگی آن برسد قطعاً رسیدگی خواهد شد.

محدث در خصوص ابطال انتخابات فدراسیون کشتی اذعان داشت: چارچوب رسیدگی همکاران من در خصوص رسیدگی به انتخابات فدراسیون‌ها طبق فرایندی که قانون تعیین کرده است جلو می‌رود. حدنصاب‌ها و زمانی که قانون پیش‌بینی کرده در برگزاری انتخابات باید رعایت شود. هر کدام از این موارد خدشه وارد شود حتماً‌ همکاران من در دستگاه قضا ورود می‌کنند و آن انتخابات را باطل می‌کنند و انتخاباتی که در آن تخلف شده باید طبق شاخصه‌های قانون مجدد برگزار شود؛ این برای همه فدراسیون‌ها صدق می‌کند.

وی در پایان در خصوص مشکلات زیادی که در انتخابات وجود دارد، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم وزارت ورزش و مسئولین فدراسیون‌ها باید دستگاه‌های نظارتی را در انتخابات دخالت دهند که سوء جریان‌ها و مسائل غیر قانونی در آن پیش نیاید. اگر هر چقدر نظارت بیشتر باشد تخلفات اداری کمتر خواهد شد ولی چون دستگاه‌های نظارتی شاید نظارت کمتری داشته باشند مسائل حاشیه‌ای در کنار انتخابات صورت می‌گیرد و بعد از آن کسانیکه فکر می‌کنند حق‌شان ضایع شده است طرح شکایت می‌کنند و ما تکلیف به رسیدگی داریم.

منبع فارس