پایان تورنمنت‌های رنکینگ کشتی فرنگی/ شکست قهرمان جهان برابر حریف مصری در بلاروس

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  تورنمنت بین‌المللی کشتی فرنگی جام اولگ کاراوایف بلاروس به عنوان آخرین تورنمنت موثر در رنکینگ فرنگی کاران جهان پیش از حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان به پایان رسید.

در این تورنمنت ۱۶ کشور جهان حضور داشتند که در پایان بلاروس با ۴ طلا و یک برنز و ۱۴۷ امتیاز بر سکوی نخست ایستاد، روسیه با ۲ طلا و ۵ برنز و ۱۴۵ امتیاز دوم شد و ترکیه با یک طلا و ۴ نقره و ۱۱۳ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. با وجود اهمیت این رویداد و نقش آن در رنکینگ کشتی‌گیران اما تیم کشتی فرنگی ایران در این تورنمنت غایب بود.

از جمله نتایج مهم این رقابت‌ها می‌توان به شکست سنگین ۱۲ بر صفر ریو هان سو دارنده ۲ طلا و یک نقره جهان از کره جنوبی در فینال وزن ۶۷ کیلوگرم برابر محمد الساید دارنده مدال طلای امیدهای جهان ۲۰۱۸ و ۲ طلا و یک نقره آفریقا از مصر اشاره کرد.

شینوبو اوتا دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۶ و طلای بازی‌های آسیایی۲۰۱۸ نیز در فینال وزن ۶۳ کیلوگرم برابر بهرام‌اف از ازبکستان ۱۱ بر یک پیروز شد و به مدال طلا رسید.

امره کوش نایب قهرمان ۲۰۱۸ جهان از ترکیه در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم برابر ویکتور ساسونوسکی دارنده مدال های نقره و برنز جهان از بلاروس با نتیجه ۳ بر ۳ شکست خورد و به نقره رسید.

همچنین عثمان ایلدریم از ترکیه و دارنده مدال نقره امیدهای جهان ۲۰۱۸ در فینال سنگین وزن حریف مصری خود را ۹ بر صفر برد و به مدال طلا رسید.

قهرمانان اوزان دهگانه این رقابت ها به ترتیب زیر هستند:

وزن ۵۵ کیلوگرم: امین سفرشایف(روسیه)

وزن ۶۰ کیلوگرم: سئونگ هاک کیم(کره‌جنوبی)

وزن ۶۳ کیلوگرم: شینوبو اوتا(ژاپن)

وزن ۶۷ کیلوگرم: محمد الساید(مصر)

وزن ۷۲ کیلوگرم:ماگومد یاربیلوف(روسیه)

وزن ۷۷ کیلوگرم: پائل لیاخ(بلاروس)

وزن ۸۲ کیلوگرم: ویکتور ساسونوسکی(بلاروس)

وزن ۸۷ کیلوگرم: رادزیک کولیف(بلاروس)

وزن ۹۷ کیلوگرم: سیارحی استرادوب(بلاروس)

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: عثمان ایلدریم(ترکیه)

منبع: ایسنا