پایان پروژه سنگین استعدادیابی۲۰۲۲/ شناسایی ۲۰۲ نوجوان مستعد از بین ۱۴۰۷ نفر

با پایان یافتن ماموریت صحت‌سنجی وکیلی در استان‌ها، به‌زودی ۲۰۲ نوجوان مستعد برای برپایی اردو وارد تهران خواهند شد.

ببه گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دی ماه سال گذشته محمد وکیلی با حکمی از سوی محمدرضا داورزنی به‌عنوان سرمربی تیم ملی نوجوانان پسر ۱۴۰۱ منصوب شد.
در حکم وی ذکر شده بود ماموریت وکیلی کشف و پرورش استعدادهای بالقوه والیبال بر اساس استراتژی نوین فدراسیون در راستای پشتوانه‌سازی و حضور قدرتمند در عرصه رویدادهای بین‌المللی و رده‌های پایه است.

پس از این انتصاب و انجام برنامه‌ریزی‌های متعدد، ثبت‌‌نام بازیکنان شایسته برای حضور در تیم نوجوانان پسر سال ۱۴۰۱ از چهارم اسفندماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا هفتم فروردین ماه ۱۴۰۰ (پایان مهلت)، یک هزار و ۱۹۶ بازیکن برای حضور در این تیم ثبت نام کردند. البته این عدد به گفته خود وکیلی تغییر کرد چرا که نوجوانانی در استان ها حضور داشتند که با وجود مهارت بالا، از ثبت‌نام جا مانده بودند و با مساعدت‌های انجام شده آن‌ها نیز در تست‌گیری شرکت کردند.

در این میان موج‌های متعدد کرونایی روند کار را با اختلال روبرو کرد اما این فرآیند هرگز متوقف نشد.

اکنون با گذشت 9 ماه از ماموریتی که فدراسیون والیبال بر عهده وکیلی گذاشت، روز گذشته (12 مهرماه)، تست‌گیری (صحت‌سنجی) از 1407 متقاضی در 30 استان کشور را با سفر به استان لرستان به پایان رساند و 202 جوان نخبه و برتر استان‌ها را گلچین کرد. در این رویداد کم‌نظیر ادارات کل ورزش و جوانان، هیئت‌های استانی، مربیان و مسئولان استعدادیابی نیز در کنار وکیلی حضور داشتند.

از نکات جالب و قابل توجه این پروژه سنگین استعدادیابی می توان به موراد زیر اشاره کرد:

* مازندران با 140 و خراسان‌جنوبی با 9 متقاضی، به ترتیب بیشترین و کمترین مشارکت را داشتند.

*متقاضیان در سراسر کشور به پست دریافت‌کننده علاقه بیشتری نشان دادند و تعداد شرکت‌گنندگان در این بخش آمار بالایی داشت.

*گروه ارزیابی در جریان تست‌گیری، بازیکنان مستعدی را شناسایی کرد که سن آن‌ها پایین‌تر از سن معیار در آیین‌نامه بود. به همین دلیل اسامی این افراد برای تیم‌ ملی نوجوانان در سال‌های آینده نگه‌داشته شد.

بر اساس اعلام سرمربی تیم نوجوانان از بین 1407 شرکت‌کننده در طرح صحت‌سنجی در پایان 202 نفر برگزیده به شریح زیر در پست‌های مختلف تقسیم شدند:

دریافت‌کننده: 81 نفر

قطر پاسور: 22 نفر

دفاع وسط (سرعتی‌زن) : 39 نفر

پاسور: 40 نفر

لیبرو: 20 نفر

اردوهای آمادگی تیم ملی نوجوانان 1401 طی روز های آینده با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران آغاز خواهد شد.

محمد وکیلی با قدردانی از داورزنی ریاست فداسیون برای همکاری همه‌جانبه در مسیر به سرانجام رساندن این طرح گفت: اگر قرار بود تمامی متقاضیان برای انجام تست به تهران سفر کنند هزینه رفت و آمد، هتل و تغذیه سرسام‌آور بود. ضمن این‌که با شیوع ویروس کرونا سلامت متقاضیان و خانواده آن‌ها در معرض خطر قرار می‌گرفت. فدراسیون با همکاری هیئت‌های استانی به بهترین شکل از عهده این کار برآمد.

وی ادامه داد: سعی کردم با نگاه حمایتی، از هر استان یک نماینده برای بالا بردن انگیزه و الگوسازی برای سایر بازیکنان استان در بین منتخبان حضور داشته باشد. این‌که بازیکنان چه میزان توانایی رقابت دارند را نمی‌دانم اما خوشحالم که زمینه این رقابت فراهم شد.

وکیلی با اشاره به این‌که این طرح به شکل دیگری ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: با آغاز لیگ‌های والیبال (برتر، دسته یک، دسته دو ) ما هم‌چنان به رصد خود برای شناسایی استعدادهای برتر ادامه می‌دهیم و بازار استعدادیابی را گرم نگه می‌داریم اما همه چیز را روی نظم و زمان معین انجام خواهیم داد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان 1400 با تاکید بر صحبت‌های دکتر داورزنی مبنی بر بسته نماندن در اردوهای ملی روی بازیکنان نوجوان دارای قد و قامت بلند بیان داشت: در بین استان‌ها تعدادی از بازیکنان درگیر ویروس کرونا بودند و به دلایلی از تست جا مانده‌اند. برای تضییع نشدن حق این متقاضیان مجدد به این استان‌ها سفر خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:
تحلیل جالب فدراسیون جهانی والیبال/ FIVB: ایران صدرنشین نیمه دوم جدول شد
نتایج روز آخر مرحله گروهی/ برنامه مرحله حذفی والیبال باشگاه های زنان
حضور ۷ تیم در فصل جدید لیگ برتر والیبال نشسته

انتهای پیام /