پای مسی هم به پرونده بارسلونا باز شد

خاویر نگریرا نایب رئیس سابق کمیته داوران فوتبال اسپانیا، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ علاوه بر آنالیز داوری بازی‌های بارسا، اطلاعات دقیق و کاملی از شیوه داوری داوران فوتبال اسپانیا را نیز به بارسلونا ارسال می‌کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  در مدارک و اسنادی که مارکا به آن‌ها دست یافته، مشخص شده است که او در چند مورد به بارسلونا در مورد برخی داوران و رفتارهایشان درون زمین هشدار داده بود. یکی از این مورد «پرهیز نیمار از فریب دادن لاهوز، ایگلسیاس ویانوئوا و فرناندز بوربالان» بود.

قبل از یکی از بازی‌های بارسا که داوری‌اش برعهده ایگلسیاس ویانوئوا بود، خاویر نگریرا در گزارش خود برای بارسا نوشته بود: «اگر بازیکنی هنگام سرنگون شدن اغراق کند، این داور به راحتی از کارت زرد استفاده می‌کند. او مشخصا نام نیمار را بزرگ نوشته بود. در مورد داوری متئو لاهوز هم هشدار داده شده بود که او روی رفتارهای مسی و نیمار در زمین حساس است. نیمار باید مراقب فرناندس بوربالان هم باشد و این داور رفتارهای اغراق آمیز و فریب‌کاری بازیکن را نمی‌بخشد.»

او همچنین در یکی از تحلیل‌های خود نوشته بود: «در بازی‌های اخیر آلبا و بوسکتس بیش از اندازه به تصمیمات داوران اعتراض کرده و بعضا کارت هم گرفته‌اند. آن‌ها باید مراقب مونوئرا مونترو باشند که بسیار حساس است و اگر اعتراضات زیاد شود، به سرعت کارت نشان می‌دهد.»

اما بیشترین هشدار خاویر به لوئیس سوارس بود: «سوارس اگر اغراق کند و یا از داور بخواهد به بازیکن خطاکار کارت نشان دهد، ویکاندی گاریدو هرگز کارت نشان نخواهد داد. گاریدو داوری است که فریب‌کاری بازیکن را نمی‌بخشد. او وقتی برای بارسا داوری می‌کند، یاد آن بازی می‌افتد که به اشتباه روی مسی اعلام پنالتی کرد و همیشه این در ذهن او است. او روی سوارس نیز توجه ویژه‌ای دارد.»

انتهای پیام/