پتانسیل مدال‌آوری ورزش بانوان را دریابیم

توجه به ورزش بانوان بیشتر از سال‌های قبل شده اما این افزایش توجه رشدی طبیعی براساس اقتضای پیشرفت ورزش بوده نه بیشتر. اما عملکرد بانوان ورزشکار ایران نشان می‌دهد که اکنون زمان توجه و حمایت بیشتر رسیده تا آنها بتوانند توانایی و پتانسیل خود را برای به اهتزاز درآوردن پرچم ایران نشان دهند.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از ایسنا، بازی‌های پاراآسیایی اندونزی به پایان رسید و کاروان خودباوری و امید ایران با عملکرد خوب ورزشکارانش توانست بعد از دو دوره چهارمی درجایگاه سوم قرار بگیرد و با پشت سر گذاشتن ژاپن بعد از چین و کره جنوبی به این مقام برسد. در این دوره بانوان ورزشکار ایران نیز عملکرد بسیار خوبی داشتند و مدال‌های زیادی کسب کردند تا نقش پررنگی در موفقیت کاروان داشته باشند. به همین دلیل نیز ضرورت حمایت بیشتر از ورزش بانوان بیش از گذشته به چشم می‌آید همانطور که کشورهای آسیایی دیگر نیز در این زمینه ورود کرده‌اند و حمایتشان از بانوان خود را افزایش داده‌اند.

توجه به ورزش بانوان نه تنها باید در برنامه‌ریزی مسوولان نقش پررنگ‌تری بگیرد بلکه رسانه‌ها نیز باید بیشتر از همیشه به دختران علاقه‌مند به ورزش توجه کنند. مثال بارز برای اهمیت به این موضوع روزنامه مخصوص بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا بود که جلد اصلی خود در چهار روز پیاپی را به بانوان ورزشکار در بازی‌ها اختصاص داد و از عملکرد آنها نوشت.

به نظر می‌رسد با توجه زیاد کشورهای مختلف دنیا به ورزش بانوان زمان آن رسیده تا مسوولان و رسانه‌های ورزشی ایران نیز بیش از پیش به ورزش بانوان اهمیت بدهند چرا که حمایت از این بخش قطعا نتیجه بخش خواهد بود. نتایج بانوان حاضر در سه دوره بازی‌های پاراآسیایی نیز نشان دهنده همین موضوع است.

ایران در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو ۳۴ نماینده در ورزش زنان داشت که در نهایت به ۲ مدال طلا،‌ ۳ مدال نقره و ۹ مدال برنز رسیدند.

در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ به میزبانی اینچئون تعداد بانوان ایران به ۵۴ نفر رسید. ۵ مدال طلا، ۱۲ مدال نقره و ۱۰ مدال برنز حاصل تلاش آنها بود.

امسال نیز بانوان ایران در پاراآسیایی ۲۰۱۸ اندونزی عملکرد خوبی داشتند. ۷۳ ورزشکار زن در جاکارتا حضور داشتند که حاصل تلاش آنها ۱۲ مدال طلا، ۱۴ نقره و ۱۲ برنز بود.

همین رشد مدالی در پاراآسیایی به خوبی نشان دهنده پتانسیل ورزش بانوان در کشور است. بانوان ایران با حجاب اسلامی خود نه تنها می‌توانند از نظر ورزشی پرچم کشور را به اهتزاز دربیاروند بلکه می‌توانند سفیران فرهنگی خوبی برای ایران باشند و نشان دهند که بانوان ایران توانایی بسیار زیادی دارند و می‌توانند با حجاب اسلامی خود به افتخارهای زیادی دست پیدا کنند.