پرسپولیس- ذوب‌آهن؛ تقابل شماره 39 و حمله ارتش سرخ به برد پانزدهم

تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب دیدار معوقه هفته ششم لیگ بیستم در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب آهن اصفهان خواهد بود که این بازی فردا برگزار می‌شود. به همین بهانه نگاهی داشته‌ایم به برخی آمار و ارقام این بازی.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، ایستگاه سی و نهم

تیم فوتبال پرسپولیس فردا در شرایطی مقابل ذوب‌آهن به میدان خواهد رفت که دو تیم پیش از این ۳۸ بار در ادوار لیگ برتر مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند. در ۳۸ بازی اخیر، پرسپولیس ۱۴ بار موفق به کسب پیروزی شده و ۱۲ بازی با برتری ذوب آهن به پایان رسیده و ۱۲ بازی دو تیم نیز با تساوی خاتمه یافته است.

ضمن آنکه در تقابل‌های دو تیم، پرسپولیس ۵۴ بار موفق شده دروازه ذوب‌آهن را باز کند و اصفهانی‌ها نیز ۴۶ مرتبه مقابل سرخپوشان گلزنی کرده‌اند.

کدام بازیکنان سابقه گلزنی دارند؟

از تیم فعلی پرسپولیس ۲ بازیکن با پیراهن این تیم مقابل ذوب‌آهن گلزنی کرده‌اند؛ امید عالیشاه (۲) و کمال کامیابی‌نیا بازیکنانی هستند که پیش از این با پیراهن پرسپولیس مقابل ذوب آهن گلزنی کرده‌اند.

آخرین وضعیت دو تیم

پرسپولیس با ۲ برد، ۳ تساوی و ۹ امتیاز از ۵ بازی در رده دهم جدول لیگ برتر قرار دارد؛ سرخپوشان ۵ گل زده و یک گل دریافت کرده‌اند. در آن سوی میدان شاگردان رحمان رضایی در تیم ذوب‌آهن با ۵ تساوی و ۲ باخت از ۷ بازی و با کسب ۵ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول لیگ بیستم قرار دارند؛ ۵ گل زده و ۸ گل خورده در کارنامه سبزپوشان دیده می‌شود.

میزبانی‌های پرسپولیس از ذوب آهن

تاکنون پرسپولیس ۱۹ بار در تهران میزبان ذوب آهن بوده؛ سرخپوشان در این ۱۹ دیداری که میزبان بوده‌اند، ۱۱ بار از سد ذوب آهن عبور کرده‌اند و ۳ بار در لیگ‌های دوم، پانزدهم و نوزدهم در ورزشگاه آزادی از ذوبی‌ها شکست خورده‌اند. ۵ دیدار دو تیم نیز که به میزبانی پرسپولیس برگزار شده، با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

بهترین بردها

بهترین برد پرسپولیس مقابل ذوب آهن به دیدار دهم آذر ۹۶ دو تیم برمی‌گردد؛ جایی که شاگردان برانکو، با ۴ گل علیپور، کامیابی‌نیا، منشا و فرشاد احمدزاده، از سد حریف خود گذشتند.

بهترین برد ذوب آهن مقابل پرسپولیس نیز به دیدار برگشت دو تیم در پنجمین دوره لیگ برتر برمی‌گردد. جایی که اصفهانی‌ها با دو گل رجب‌زاده و یک گل اسماعیل فرهادی، با نتیجه ۳ بر صفر از سد پرسپولیس گذشتند.

تقابل جذاب

یحیی گل‌محمدی در حالی به عنوان سرمربی پرسپولیس مقابل ذوب آهن قرار می‌گیرد که پیش از این سابقه هدایت سبزپوشان و ۲ بار قهرمانی با این تیم در جام حذفی و صعود در لیگ قهرمانان اسیا را در کارنامه دارد. ذوب‌آهن قبل از سرمربیگری گل‌محمدی تیم در خطر سقوط به دسته پائین‌تر بود و در زمان سرمربیگری او با غلبه بر مدعیان، قرار گرفتن در کورس قهرمانی و کسب عناوین قهرمانی، اوج گرفت. گفتنی است احسان پهلوان بازیکن پرسپولیس سابقه حضور در ذوب‌آهن را در کارنامه دارد و فردا در صورت صلاحدید کادرفنی، مقابل تیم سابقش حاضر خواهد شد.

انتهای پیام/