پرسپولیس مزد شجاعتش را گرفت

تیم فوتبال پرسپولیس با برتری مقابل الدحیل قطر به جمع چهار تیم برتر آسیا راه یافت.

به گزارش شبکه لحظه در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم پایانی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا، امروز در ورزشگاه آزادی تیم پرسپولیس به مصاف الدحیل قطر رفت و در حالی روی یک اشتباه، یک به صفر از میهمانش عقب افتاده بود، مسابقه را با برتری 3 – 1 به سود خود خاتمه داد و در مجموع با نتیجه 3 – 2 به دور بعد صعود کرد.
در این بازی ابتدا کریم بوضیاف در دقیقه 33 تیم الدحیل را پیش انداخت تا کار پرسپولیس سخت شود، اما سرخپوشان با یک بازی منطقی و به دور از احساسات خیلی زود ابتکار عمل را بدست گرفتند و جریان بازی تغییر کرد.
پرسپولیس اگر چه نیمه نخست را واگذار کرد، اما در 55 امین دقیقه مسابقه سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس با گل خود بازی را به تساوی کشاند.
نوزده دقیقه بعد علی علیپور بعد از یک فرار از جناح چپ، با یک حرکت فریبنده از کمند مدافع تیم قطری گریخت و با ارسالی عرضی به دهانه دروازه، بشار رسن را صاحب موقعیت کرد حسین البریک پیشدستی کرد و با یک گل به خودی، پرسپولیس را 2 – 1 جلو انداخت.
پرسپولیس که همچنان برای صعود به گل نیاز داشت، در ادامه باز هم دست از حمله نکشید و دو دقیقه بعد از گل دوم،  توپ ارسالی به میانه زمین برای گادوین منشا، با تیزهوشی منشا همراه شد و این مهاجم بعد از عبور از دو مدافع، دروازه بان الدحیل را هم فریب داد و کار را برای سرخپوشان ایران تمام کرد.
در لحظات پایانی این بازی برانکو ایوانکوویچ به دلیل اعتراض به روشن ایرماتوف داور بازی از زمین اخراج شد.
بیش از 60 هزار تماشاگر طرفدار پرسپولیس این مسابقه را در ورزشگاه آزادی تماشا کردند.
حریف بعدی پرسپولیس از دیدار تیمهای استقلال و السد که هم اکنون در دوحه در حال برگزاری است مشخص خواهد شد.