پشت پرده اتفاقی جالب در اردوی پرسپولیس پیش از دیدار با استقلال

قرار بود عیسی آل کثیر در دربی فیکس بازی کند اما یحیی گل محمدی تصمیم دیگری گرفت.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  دربی حساس پایتخت با برتری قرمزها به پایان رسید و تک گل عیسی آل کثیر زمینه ساز برد شیرین پرسپولیس در این بازی شد. پیروزی که باعث شد تا یحیی گل محمدی و تیمش صدرنشین لیگ شوند و حالا همه چیز برای کسب عنوان قهرمانی به عملکرد آن‌ها در ۳ بازی آینده بستگی دارد. پرسپولیس در نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی خریدهای خوبی داشت و حسابی دست گل محمدی برای انتخاب مدل‌های مختلف بازی و ترکیب‌های متفاوت باز بود.

یحیی در این فصل سیستم‌های مختلفی را امتحان کرد و از نفرات زیادی در ترکیب اصلی تیمش استفاده کرد. در خط حمله پرسپولیس بیشترین تغییر را داشت و نفراتی مثل لوکادیا، دیاباته، پریرا، عبدی، آل کثیر و پاکدل در این فصل برای پرسپولیس به میدان رفتند.

با توجه به مدل بازی پرسپولیس و استفاده از مهاجم سایه در کنار یک مهاجم تخصصی، نفراتی مثل ترابی، عالیشاه، امیری و عمری در این پست در بازی‌های مختلف به میدان رفتند. در بازی مقابل مس کرمان که قبل از دربی بود، پرسپولیس با ترکیب بیرانوند، علی نعمتی، گولسیانی، پورعلی گنجی، اسماعیلی فر، رفیعی، سرلک، امیری، ترابی، صادقی و عبدی به مصاف حریف خود رفت و نمایش بسیار خوبی داشت.

بازی ندادن به امیری در پست مدافع چپ نقطه بارز ترکیب پرسپولیس بود و علی نعمتی هم به عنوان یک مدافع چپ عملکرد بسیار خوبی داشت. با وجود نمایش عالی پرسپولیس در بازی با مس، یحیی گل محمدی در اقدامی عجیب قصد داشت دو تغییر را برای بازی با استقلال در ترکیب تیمش اعمال کند و عیسی آل کثیر و محمد عمری به جای عبدی و نعمتی به ترکیب اصلی پرسپولیس اضافه شوند. یحیی قصد داشت دوباره از وحید امیری در سمت چپ خط دفاعی استفاده کند و عمری و آل کثیر هم مهاجمان پرسپولیس در دربی باشند.

حتی ۷۲ ساعت مانده به دربی هم پرسپولیس با همین ترکیب تمرین کرد و عیسی و عمری فیکس بودند. با این حال بعد از صحبت‌هایی که با گل محمدی انجام شد، او در نهایت تصمیم گرفت از همان بازیکنانی که در بازی با مس در ترکیب اصلی استفاده کرد، در دیدار با استقلال هم استفاده کند. در واقع عبدی و نعمتی ۳ روز مانده به دربی دوباره فیکس شدند و با تیم اصلی تمرین می‌کردند.

قرار بود آل کثیر و عمری در صورتی که پرسپولیس در نیمه اول به گل نرسد، در اوایل نیمه دوم وارد بازی شوند و در صورتیکه پرسپولیس با برتی راهی رختکن می‌شد، سینا اسدبیگی اولین تعویضی پرسپولیس لقب می‌گرفت. در نهایت هم آل کصیر به عنوان اولین تعویضی به جای عبدی در ترکیب اصلی قرار گرفت و چند دقیقه بعد از ورودش به زمین هم موفق شد روی یک حرکت عالی و پاس تماشایی ترابی، گلزنی کند و تک گل پیروزی بخش تیمش را در این بازی بسیار حساس به ثمر برساند.

ضمن اینکه علی نعمتی هم که قرار نبود در ترکیب اصلی قرار بگیرد، یکی از بهترین‌های بازی‌های عمرش را مقابل استقلال انجام داد و تقریبا بدون اشتباه کار کرد. حتی به گفته وحید امیری، علی نعمتی بهترین بازیکن پرسپولیس در دربی بود و به طور کامل توانست محمد محبی که یکی از ستاره‌های این فصل لیگ بوده را مهار کند.

انتهای پیام/