پوشش زنده روز پایانی لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال با برگزاری 8 دیدار همزمان از ساعت 18 آغاز شد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛

لحظه به لحظه با دیدار نساجی مازندران 0 – 4 پرسپولیس تهران

ترکیب نساجی:
علیرضا حقیقی، حامد شیری، سیدعلیرضا ابراهیمی، سیداحمد موسوی، متین کریم‌زاده، مهرداد عبدی، محمد شریفی، ایوب کلانتری، فرزاد زامهران، علی شجاعی و رضا جعفری
سرمربی: کارلوس هرناندز

ترکیب پرسپولیس:
علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی، میلاد سرلک، وحید امیری، سعید صادقی، گولسیانی و عیسی آل‌کثیر
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

نساجی صفر – پرسپولیس یک (دقیقه ۱ – علی نعمتی): توپ ارسالی توسط مهدی ترابی روی ضربه ایستگاهی با دفع ناقص حامد شیری و علیرضا ابراهیمی همراه شد اما در ادامه توپ مقابل پای علی نعمتی قرار گرفت تا دو به راحتی دروازه نساجی را باز کند.

پرسپولیس 2 – نساجی 0 (سعید صادقی –  دقیقه 28): اشتباه علیرضا ابراهیمی باعث شد تا وحید امیری در مقابل محوطه جریمه صاحب توپ شود و پاس عمقی خود را به سعید صادقی بدهد که او در موقعیت تک به تک گل دوم را هم به ثمر رساند.

پرسپولیس 3 – نساجی 0 (سروش رفیعی – دقیقه ۷۵): فرار سعید صادقی از سمت راست با پاس او به میلاد سرلک همراه شد. سرلک توپ را به سروش رفیعی داد و او با شوت مستقیم از گوشه دروازه علیرضا حقیقی، او را برای سومین بار تسلیم کرد.

پرسپولیس 4 – نساجی 0 (میلاد سرلک – دقیقه 78): این بار نوبت میلاد سرلک بود. دقایقی بعد از پاس گل، او با یک دورخیز کوتاه شوت خود را به سمت دروازه زد و به شکلی دیدنی پرسپولیس را به گل چهارم رساند.

لحظات حساس
دقیقه ۱۷: ضربه ایستگاهی برای پرسپولیس از سمت چپ با ارسال مهدی ترابی به پشت محوطه جریمه همراه بود که شوت دانیال اسماعیلی‌فر بد اختلاف زیادی از بالای دروازه نساجی به بیرون رفت.
دقیقه ۱۸: شوت محکم عیسی آل‌کثیر از پشت محوطه جریمه توسط علیرضا حقیقی مهار شد.
دقیقه ۲۲: شوت سروش رفیعی از پشت میانه زمین نساجی به راحتی توسط علیرضا حقیقی دفع شد.
دقیقه ۳۰: توپ‌گیری خوب علی شجاعی و پاس او به رضا جعفری، مهاجم نساجی را در موقعیت گلزنی قرار داد اما تکل گئورگی گولسیانی توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه ۴۰: در پی برخورد گئورگی گولسیانی و رضا جعفری، بازیکنان نساجی را صاحب یک ضربه ایستگاهی کرد که توپ ارسالی توسط بازیکنان نساجی با دخالت علیرضا بیرانوند راهی کرنر شد.
دقیقه ۴۲: پاس میلاد سرلک در پشت محوطه جریمه به مهدی ترابی رسید اما شوت این بازیکن در اختیار علیرضا حقیقی قرار گرفت.
دقیقه ۴۴: ارسال زمینی سروش رفیعی روی ضربه ایستگاهی روی خط محوطه جریمه به دانیال اسماعیلی‌فر رسید و ضربه او با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۷: پاس وحید امیری با اشتباه اکبر صادقی مقابل پای علی نعمتی قرار گرفت اما ضربه این بازیکن با واکنش علیرضا حقیقی راهی کرنر شد.
دقیقه ۵۸: شوت عیسی آلکثیر با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۶۵: شوت سعید صادقی پس از برخورد به مدافعان نساجی به راحتی در اختیار علیرضا حقیقی قرار گرفت.
دقیقه ۶۶: اشتباه حامد شیری، وحید امیری را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد اما علیرضا ابراهیمی پیش از رسیدن توپ به مهاجم سرخپوشان در مقابل دروازه، این موقعیت را از حریف سلب کرد.
دقیقه ۸۲: فرزاد زامهران پس از برخورد با دانیال اسماعیلی‌فر با کارت زرد داور جریمه شد اما اعتراض او باعث شد تا با دریافت کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج شود.
دقیقه ۸۷: توپ ارسالی توسط اکبر صادقی روی یک ضربه ایستگاهی با خروج احمد گوهری از دروازه همراه بود که در همین حین برخورد او با کریم اسلامی و علی نعمتی باعث مصدومیت این دو بازیکن شد.

====================================================================================

لحظه به لحظه با دیدار استقلال تهران 7 – 1 تراکتور تبریز

استقلال

سینا سعید‌ی‌فر، صالح حردانی(۱۳- رضا میرزایی)، محمدحسین مرادمند، روزبه چشمی، سعید مهری، مهدی مهدی‌پور، مهدی قایدی، ابوالفضل جلالی، رافائل سیلوا، ارسلان مطهری و محمد محبی
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

تراکتور

محمدرضا اخباری، محمد آقاجان‌پور، آرش قادری، سجاد دانایی، ابوالفضل رزاق‌پور، صفا هادی، ریکاردو آلوز، رضا اسدی، گوستاوو، محمد قنبری و محمد عباس‌زاده
سرمربی: پاکو خمس

شرح گل:

استقلال یک – تراکتور صفر؛ مهدی قایدی- دقیقه ۱۷: روی خطای پنالتی بر روی ارسلان مطهری، مهدی قایدی با ضربه‌ای دقیق دروازه اخباری را باز کرد.

استقلال دو – تراکتور صفر؛ مهدی قایدی- دقیقه ۴۳: روی یک حرکت عمقی توسط بازیکنان استقلال، ضربه سر مطهری، مهدی قایدی را در موقعیت تک به تک با اخباری قرار داد و برترین گلزن فصل استقلال یازدهمین گل خود را به ثمر رساند.

استقلال سه – تراکتور صفر؛ ابوالفضل جلالی- دقیقه ۴۷: ستاره ملی‌پوش استقلال در جام جهانی، در ادامه بازی عالی خود با شوتی تماشایی از پشت محوطه جریمه، گل سوم تیمش را وارد دروازه اخباری کرد.

استقلال چهار – تراکتور یک؛ مهدی قایدی- دقیقه ۶۱: روی اشتباه مدافع تراکتور، مهدی قایدی با تیزچنگی گل چهارم تیمش را در شرایط تک به تک وارد دروازه اخباری کرد تا با این هت‌تریک در صدر  جدول گلزنان قرار بگیرد.

استقلال پنج – تراکتور یک؛ محمدحسین مرادمند- دقیقه ۷۵: محمدحسین مرادمند که هفته قبل هم در رفسنجان برای تیمش گل زده بود، با حضور در محوطه جریمه تراکتور گل پنجم استقلال را با شوتی محکم به ثمر رساند.

استقلال شش – تراکتور یک؛ آرش رضاوند- دقیقه ۷۸: روی یک ضدحمله دیگر، آرش رضاوند روی ارسال دقیق از سمت راست، با یک ضربه سر گل ششم تیمش را به ثمر رساند.

استقلال هفت – تراکتور یک؛ جعفر سلمانی- دقیقه ۸۶: بازیکن تعویضی استقلال با حضور به موقع در محوطه جریمه با یک شوت دیدنی گل هفتم را به ثمر رساند.

⏱لحظات حساس:
دقیقه ۵: روی پاس عمقی فوق‌العاده جلالی، بعد از دامی مهدی قایدی، ارسلان مطهری با اخباری تک به تک شد که ضربه این بازیکن پس از واکنش گلر تراکتور به تیر افقی برخورد کرده و راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۳: مهدی‌پور در موقعیت تک به تک با اخباری در محوطه جریمه توپ را به پای او کوبید تا بازی یک صفر ادامه پیدا کند.

دقیقه ۳۳: شوت سنگین سعید مهری توسط محمدرضا اخباری مهار شد.

دقیقه ۳۵: ضربه رضا اسدی از روی موقعیت ایستگاهی در دو مرحله توسط سعیدی‌فر مهار شد.

دقیقه ۳۸: سوپرواکنش سینا سعیدی‌فر مانع از گلزنی عباس‌زاده در موقعیت تک به تک شد.

دقیقه ۴۱: مهار استثنایی اخباری در شرایط تک به تک با قایدی مانع از ثبت یازدهمین گل فصل این بازیکن شد.
دقیقه ۵۵: سینا سعیدی‌فر در شلوغی محوطه جریمه به زیبایی ضربه بازیکن تراکتور را دفع کرد.

====================================================================================

لحظه به لحظه با دیدار فولاد خوزستان 2 – 2 آلومینیوم اراک

ترکیب فولاد 

کریستوفر کنت، سعید آقایی، محمد امین حزباوی، محمد نژادمهدی، مجتبی نجاریان، حمید بوحمدان، اشکان دژاگه، احسان پهلوان، روبرتو تورس، سعید واسعی، ساسان انصاری
سرمربی: علیرضا منصوریان

ترکیب آلومینیوم

حسین پورحمیدی، وحید محمدزاده، امیرمحمد هوشمند، مصطفی احمدی، علیرضا نقی زاده، محمود قائد رحمتی، رضا جبیره، سیدمهران موسوی، محمدرضا آزادی، محمد مسلمی پور، سید محمد احسان حسینی
سرمربی: سیدمهدی رحمتی

لحظات حساس:
دقيقه ٧: شوت حميد بوحدان با واكنش حسين پورحميدي همراه شد و توپ را به كرنر فرستاد.
دقيقه ١٦: حركت احسان پهلوان و پاس كات بك براي روبرتو تورس كه شوت او از كنار دروازه بيرون رفت.
دقيقه ١٧: خطاي مصطفي احمدي بر روي سعيد واسعي كه كارت زرد به همراه بود.
دقيقه ١٧: پاس سعيد واسعي براي ساسان انصاري كه نتوانست از اين موقعيت استفاده كند.
دقيقه ٢٠: در اين دقايق بيشتر توپ و ميدان دراختيار تيم فولاد است ، ولي دفاع آلومينيوم اجازه نفوذ به محوطه جريمه را نميدهد.
دقیقه 32: خطا پشت محوطه جريمه فولاد كه سانتر محمود قائدرحمتي راهي به دروازه نداشت مدافعان فولاد توپ را دفع كردند.
دقيقه ٤٠: پاس عليرضا نقي‌زاده براي محمد مسلمي‌پور كه شوت او پس از برخورد به مجتبي نجاريان به كرنر رفت.
دقيقه ٤٤: ضربه ايستگاهي محمدرضا آزادي با اختلاف خيلي كم از بالاي دروازه به بيرون رفت.
دقيقه ٤٩: شوت زيباي محمود قائد رحمتي كه با دخالت كنت توپ به كرنر رفت.
دقیقه 55: اشتباه مهران موسوي باعث شد ساسان انصاري در موقعيت گلزني قرار گيرد كه شوت او با اختلاف زيادي به بيرون رفت.
دقيقه ٦٧: خطاي محمد نژاد مهدي بروي رضا جبيره در محوطه  جريمه و پنالتي بر روي الومينيوم.
دقیقه 73: پاس كات بك اشكان دژاگه براي احسان پهلوان كه شوت او پس از برخورد به مدافع الومينيوم به بيرون رفت.
دقيقه ٨٩: شوت فني هانسل زاپاتا با واكنش زيباي كريستوفر كنت همراه شد.
دقيقه ٩٠: حركت ساسان انصاري در محوطه جريمه الومينيوم و شوت او از كنار دروازه بيرون رفت

====================================================================================

لحظه به لحظه با دیدار نفت مسجد سلیمان 5 – 1 ملوان

داور:  مهرداد خسروی، حمید نادری، یداله کلوندی، میثم صفاری

گل:

کارت زرد:

کارت قرمز:

================================================================================

لحظه به لحظه با دیدار ذوب آهن 3 – 3 هوادار

داور:امیر عرب براقی، علیرضا ایلدروم، وحید سیفی، محمدرضا تارخ

دو تیم ذب آهن و هوادار امروز در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف هم رفتند. دیداری که به لحاظ جدولی برای دو تیم از حساسیت خاصی برخوردار نبود و در نهایت با نتیجه 3-3 به پایان رسید.

ذوب آهن در این بازی شروع بهتری داشت و موفق شد در دقیقه 13 گل اول را به ثمر برساند. سامان نریمان جهان با یک ضربه مهار نشدنی توپ را به تور دروازه هوادار چسباند تا شاگردان مهدی تارتار خیلی زود از حریف خود پیش بیفتند.  

بعد از گل اول ذوب آهن این هوادار بود که بهتر بازی کرد تا این که در دقیقه 23 گل تساوی بخش این تیم به ثمر رسید. سعید سحرخیزان در مصافی تک به تک با دروازه ذوب آهن موفق به گلزنی شد تا نتیجه 1-1 شود.

در حالی که بازی به لحظات پایانی خود در نیمه اول نزدیک می‌شد، ذوب آهن موفق شد گل دوم و برتری را به ثمر برساند. پاس کاتبک سامان نریمان جهان با ضربه تمام‌کننده محمدحسین اسلامی همراه شد تا نتیجه 2-1 شود.

در ادامه نیمه اول بازی هم اتفاق خاص دیگری روی دروازه‌ها رخ نداد تا ذوب آهن با پیروزی برابر هوادار راهی رختکن شود.

هوادار در نیمه دوم شروع فوق العاده ای داشت و موفق شد به گل تساوی دست پیدا کند. بعد از یک کش و قوس درون محوطه جریمه ذوب آهن سعید سحرخیزان موفق شد گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند تا نتیجه 2-2 شود.

در دقیقه 67 این باز هم ذوب آهن بود که موفق شد از حریف خود پیش بیفتد.  روی یک ارسال کرنر آرمان اموات دروازه هوادار را برای بار سوم باز کرد تا این بازی جذاب 3-2 شود.

در حالی که بازی به لحظات پایانی خود نزدیک می شد و ذوب آهن آماده پایان خوش لیگ بود، اما در دقیقه 90 گل تساوی را دریافت کرد. باز هم سعید سحرخیزان گل بود که برای هوادار گلزنی کرد تا این بازی فوق العاده جذاب و تماشایی با نتیجه 3-3 تمام شود.

با این تساوی ذوب آهن با رتبه نهمی به کار خود در لیگ برتر خود پایان داد و هوادار با ساکت الهامی دهم شد.

=================================================================================

لحظه به لحظه با دیدار پیکان 1 – 1 مس رفسنجان

ترکیب پیکان: 
عرفان اسفندیاری، محمد کاظمی، امیر شبانی، میلاد بدرقه، حسین فلاح، علی زارع، منصور باقری، جواد آزاده، مهدی لطفی، مهدی لیموچی، ساسان حسینی
سرمربی: مجتبی حسینی

ترکیب مس رفسنجان: 
حامد لک، شاهین توکلی، رامتین سلیمان‌زاده، جفرسون باهیا، سیدمهدی حسینی، مهرداد رضایی، حسن جعفری، فرشید باقری، محمدمهدی محبی، فراز امامعلی، لوسیانو پریرا
سرمربی: محمد ربیعی

 لحظات حساس:

دقیقه ۸: ارسال منصور باقری هافبک پیکان را در دهانه دروازه مدافع به كرنر فرستاد.
دقیقه ۱۱: روى حرکت خوب پیکان از سمت چپ مهدی لطفی در محوطه صاحب توپ شد و بعد از جا گذاشتن يك بازيكن شوتى را روانه دروازه كرد كه حامد لک در دو مرحله توپ را در اختيار گرفت.
دقیقه ۱۹: روى ارسال جواد آزاده از راست و دفع ناقص مدافع مس، توپ به لطفی رسید و ضربه اين بازيكن از داخل محوطه را لک دفع کرد.
دقیقه ۳۱: ارسال حسن جعفری از راست جلوی دروازه پيكان از زیر پای شیمبا خارج شد تا او مقابل دروازه خالى ناكام بماند.
دقيقه ٣٤: نفوذ ليموچى از سمت چپ روى دروازه مس با يك پاس كاتبك به حسينى رسيد كه ضربه مهاجم پيكان از كنار دروازه به بيرون رفت.
دقيقه ٣٨: نفوذ ليموچى از سمت چپ بار ديگر خطرساز شد. مهاجم پيكان بعد از جا گذاشتن دو نفر در موقعيت تك به تك توپ را به كنار دروازه كوبيد.
دقیقه ۴۳: روى يك ضربه ایستگاهی و ارسال فرشید باقری بر روى دروازه پيكان، ضربه سر جفرسون به شكل خطرناكى از كنار دروازه به بيرون رفت.
دقيقه ٤٥+١: ارسال حسينى از سمت چپ با ضربه سر پريرا همراه شد كه اين توپ هم در چارچوب قرار نگرفت.
دقیقه ۵۱: حرکت مس از چپ با پاس عرضی به مهدی حسینی همراه شد كه شوت اين بازيكن از بالای دروازه به بيرون رفت.
دقیقه ۵۴: حرکت ترکیبی پیکان پشت محوطه جريمه مس با شوت محمدعلی کاظمی همراه شد كه ضرب اين بازيكن میلی متری از کنار دروازه به اوت رفت.
دقيقه ٦١: ليموچى با عبور از دو بازيكن مس، وارد محوطه جريمه شد، اما شوت او از بالاى دروازه به بيرون رفت.
دقيقه ٧٧: روى يك ضربه كرنر براى مس، ضربه سر جفرسون از كنار دروازه پيكان به بيرون رفت.
دقيقه ٧٧: شوت خطرناك گلشنى از فاصله ٤٠ مترى به شكلى خطرناك از كنار دروازه مس به بيرون رفت.
دقيقه ٧٨: ابراهيم صالحى در موقعيت تك به تك با حامد لك، ضربه خود را به سوى دروازه مس روانه كرد، اما توپ بعد از برخورد به سر حامد لك به بيرون رفت.
دقيقه ٨٠: شوت خطرناك گادوين منشا از پشت محوطه جريمه پيكان، به شكلى خطرناك از بالاى دروازه راهى اوت شد.

=================================================================================

لحظه به لحظه با دیدار گل گهر 0 – 1 صنعت نفت آبادان

گل گهر سیرجان
عرفان پورحاتمی، مسیح زاهدی، آرمین سهرابیان، مهدی تیکدری، امیر جعفری، علیرضا علیزاده، امین پورعلی، محمد خدابنده‌لو، سید محمدرضا حسینی، رضا شکاری و یونس شاکری
سرمربی: سعید الهویی

صنعت نفت آبادان
فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهیدست، امید خالدی، یوسف وکیا، فردین یوسفی، رحیم آلبوغبیش، حکیم نصاری، امیرحسین فرهادی، مهدی ممی زاده، احمد شریعت زاده
سرمربی: عبدالله ویسی

دقایق حساس:
دقیقه ۱۰: ارسال آلبوغبیش به شریعت زاده رسید و ضربه سر این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۱۳: محمد طیبی به خوبی ضربه بازیکن‌ها گهر را دور کرد.
دقیقه ۱۵: ضربه پای چپ ممی زاده با اختلاف کمی از کنار دروازه گل گهر به بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: حملات پی در پی بازیکنان گل گهر روی دروازه صنعت راه به جایی نبرد.
دقیقه ۳۴: یونس شاکری دروازه خالی را به بیرون زد.
دقیقه ۶۱: شوت تیکدری را گروسیان مهار کرد و ناجی دروازه تیمش شد.
دقیقه ۷۲: شوت سرکش سهرابیان با اختلاف اندکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۷۳: شوت از راه دور قاسمی نژاد از بالای دروازه گل گهر بیرون رفت.
دقیقه ۸۰: شوت بازیکن صنعت را عرفان پورحاتمی به خوبی مهار کرد.

==================================================================================

لحظه به لحظه با دیدار مس کرمان 1 – 2 سپاهان

 ترکیب مس کرمان:
دانیال اسلامی، میلاد خدایی، حسن مرادی‌فر، مهیار زحمتکش، فرزاد جعفری، بورا، محمد ستاری، محمد صبوری، معین عباسیان، محمدامین کاظمیان، عارف رستمی
سرمربی: فرزاد حسین خانی

ترکیب سپاهان:
پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضاییان، جلال علی‌محمدی، محمد کریمی، مانوئل فرناندز، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده، شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

لحظات حساس:
دقیقه 12: مس کرمان صاحب یک ضربه کاشته راه دور شد که شوت معین عباسیان را پیام نیازمند برگشت داد.

دقیقه 27: روی یک همکاری تیمی، عارف رستمی در موقعیت تک به تک با پیام نیازمند قرار گرفت ولی تعلل بیش از حد این بازیکن باعث شد تا نیازمند توپ را از جلوی پای او دور کند.
دقیقه 30: ارسال دیدنی معین عباسیان در دهانه دروازه به عارف رستمی رسید که دخالت این بازیکن و ضربه ای که به توپ وارد کرد، ضربه اش به شکل خطرناکی از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.
دقیقه 31: شوت راه دور مانوئل فرناندز به شکل خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 35: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه، با ضربه سر فرشاد احمدزاده همراه شد که توپ به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 39: حرکت خوب امید نورافکن از سمت راست و ارسال او به دهانه دروازه، از مقابل شهریار مغانلو عبور کرد.

دقیقه 45+4: سپاهان موقعیت فوق‌العاده خوبی به روی دروازه مس خلق کرد که شوت شهریار مغانلو را سنگربان مس با پا راهی کرنر کرد.

دقیقه 57: حرکت خوب رامین رضاییان از سمت راست و ارسال او به دهانه دروازه، با برخورد به مدافع مس راهی کرنر شد.

دقیقه 62: یک ارسال از سمت چپ در دهانه دروازه به عارف رستمی رسید که ضربه سر او به شکل عجیبی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77: پاس در عمق مغانلو به نورافکن رسید که ضربه این بازیکن به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 87: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه مس با ضربه سر دیدنی زراعت کار همراه شد که توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 88: شروین بزرگ یک فرصت استثنایی برای گلزنی داشت که شوت او از زاویه بسته با برخورد به نوک انگشتان پیام نیازمند راهی کرنر شد.

دقیقه 90: یک ارسال از سمت چپ با ضربه سر بازیکن سپاهان همراه شد که دانیال اسلامی به زیبایی آن را مهار کرد.
دقیقخ 90+2: شوت راه دور شهریار مغانلو را باز هم اسلامی مهار کرد.