پوکر قهرمانی پرسپولیس در راه است

تیم فوتبال پرسپولیس طبق قوانین فیفا برای بار چهارم جام قهرمانی لیگ برتر فوتبال را در اختیار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، معمای لیگ برتر فوتبال با توجه به شیوع ویروس کرونا و بلاتکلیفی بازی های لیگ برتر فوتبال که هفته 21 آن به اتمام رسیده است با چند راه حل ساده می تواند به چهارمین قهرمانی پی در پی پرسپولیس منجر شود .

تیم های معترض به عدد 3 رسیدند

اگرچه این اتفاق با اعتراض تیم هایی همچون تراکتور تبریز و استقلال تهران وسپاهان اصفهان هرماه است اما قوانین فیفا در مورد این بازی بدینگونه است که یا باید بازی ها برگزار شود و یا اینکه قوانین نوشته شده در چارچوب اصول فیفا قهرمان را تعیین می کند.

راه حل های فیفا برای بحران قهرمان در ایران

3 اصلی که فیفا برای قهرمانی در نظر گرفته است این موارد است:اعلام پایان لیگ بدون مشخص کردن قهرمان رقابت هاست که غیر از اعتراض شدید پرسپولیس و هوادارانش، موجب سردرگمی در تعیین نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی می‌شود که به هیچ عنوان عقلانی نیست.اعلام پایان لیگ با انتخاب قهرمان نیم فصل به عنوان قهرمان کل فصل است. در این صورت باشگاه پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم معرفی خواهد شد.

احتمال سناریو سازی در سازمان لیگ فوتبال

اعلام پایان لیگ با انتخاب صدرنشین قبل از تعطیلی مسابقات به عنوان قهرمان است. در این صورت نیز پرسپولیس با اختلاف زیادی که با رقبا ایجاد کرده، جام را تصاحب خواهد کرد.هم انتخاب قهرمان فصل گذشته مسابقات به عنوان قهرمان فصل جاری است؛ در ای نصورت نیز پرسپولیس هر سه دوره اخیر لیگ را فتح کرده و جام را حق خود خواهد دانست.
این راه حل ها تماما پرسپولیس را به قهرمانی چهارم نزدیک می کند مگر اینکه باز هم عجایب فوتبال ایران نتیجه ای غیر از این موارد و سناریویی تازه برای فیفا تعیین کند که البته بعید به نظر نمی رسد.


انتهای پیام/