پیام تبریک سرپرست فدراسیون ورزش روستایی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

همزمان با روز ملی روستا، سرپرست فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی در پیامی ۱۵ مهر روز ملی روستا وعشایر را تبریک گفت.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی محلی ،عباسعلی اکبری سرپرست فدراسیون در پیام خود آورده است : به منظور پاسداشت روستائیان و فرهنگ غنی روستائی پانزدهم مهرماه هرسال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی، توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز ملی روستا و عشایر تصویب و ثبت شده است.

روستا نزد ایرانیان مفهومی است که تداعی گر معنای صداقت، تلاش، ایمان و راستی بوده ویکی از ارکان استقلال اقتصادی و تقویت توان مالی و پشتوانه سیاسی و امنیتی هر کشوری محسوب می شود. روستاییان در سخت ترین ایام دور و نزدیک تاریخ ایران در شمار دلیرترین و رشیدترین مردمان، ایثار و غیرت را معنا کرده اند و بر هیچ کس پوشیده نیست که بسیاری از مفاخر کشور نیز در دامان روستا بالیده اند و از اهالی تاثیرگذار آبادی ایرانند. 

روستاییان پایه‌ها و ریشه‌های اصلی زندگی اجتماعی بوده وهمواره به عنوان جامعه تولیدگر که بارمسئولیت بزرگ تولید کشاورزی و صنایع دستی را بر دوش خود دارند،آنها را می‌شناسیم. 

رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) بارها بر توجه به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته تاکید کرده اند و همچنین ریاست دولت تدبیر و امید دکتر روحانی نیز توجه ویژه ای را به روستا و روستاییان عزیز دارد وانتخاب روز 15مهر بعنوان روز ملی روستا در این راستا می باشد.

ایشان در پایان پیام خود آورده است: اینجانب با گرامیداشت پانزدهم مهرماه، ‹‹روز ملی روستا وعشایر ›› را به همه روستانشینان و عشایر غیور، متدیّن و با فرهنگ کشورتبریک و تهنیت گفته، امیدوارم در سایه تدابیر مقام معظم رهبری( مدظله) با اجرای سیاست‌های دولت محترم تدبیر و امید به زودی شاهد کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و تثبیت هرچه بیشتر جمعیت روستاها و بهره‌مندی روستاها از برکات برنامه‌های توسعه کشور باشیم.

بیشتر بخوانید:
قدردانی ستاد مبارزه با مواد مخدر از مدیرکل دفتر توسعه ورزش های روستایی و…
روستاهای پرجمعیت شهرستان نیز صاحب سالن ورزشی می‌شوند
سرپرست فدراسیون روستایی و بازی ها بوی محلی معرفی شد

اتمام پیام/ ش