پیراهن شماره ۳۲ اونیل در اورلاندو بایگانی شد

تیم بسکتبال اورلاندو مجیک پیراهن شماره ۳۲ شکیل اونیل را برای همیشه بایگانی کرد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه ؛ بدون شک یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین بسکتبالیست‌های تاریخ NBA و جهان کسی نیست جز «شکیل اونیل» که در دوران حرفه‌ای خود چهار بار موفق شد عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست آورد؛ بازیکنی که اکنون نخستین تیم او در NBA به افتخارش پیراهن شماره ۳۲ خود را بایگانی کرد.

شکیل اونیل سال ۱۹۹۲ توسط تیم اورلاندو مجیک از مراسم درفت جذب شد و تا سال ۱۹۹۶ در لیگ NBA برای این تیم به میدان رفت. او زمانی که در ترکیب این تیم حضور داشت، روزهای فوق‌العاده‌ای را سپری کرد و چهار سال متوالی به آل‌استار دعوت شد. ضمن اینکه یک‌ بار هم اورلاندو را به فینال NBA رساند اما از کسب عنوان قهرمانی بازماند.

او سال ۱۹۹۶ از تیم اورلاندو مجیک جدا شد و در ادامه دوران پرافتخارش به تیم‌ لس‌آنجلس‌لیکرز پیوست و تا سال ۲۰۰۴ برای زرد و بنفش‌ها بازی کرد که حاصلش سه عنوان قهرمانی در NBA بود. شکیل سال ۲۰۰۴ به میامی‌هیت پیوست و تا سال ۲۰۰۸ برای این دست به توپ شد که حاصل آن کسب یک عنوان قهرمانی دیگر در NBA بود تا تعداد قهرمانی‌های اونیل در تاریخ این مسابقات را به عدد چهار برسد.

هر دو تیم لس‌آنجلس‌لیکرز و میامی‌هیت پیراهن‌های شکیل اونیل را بایگانی کرده بودند و اکنون اورلاندو مجیک سومین تیمی است که به عنوان یک اسطوره، پیراهن شماره ۳۲ تیم خود را بایگانی کرد.

به این ترتیب شکیل اونیل یک رکورد ارزشمند را نام خود ثبت کرد و جزو معدود بازیکنانی است که سه تیم مختلف، پیراهن او را در باشگاه‌های خود برای همیشه بایگانی کرده‌اند.

انتهای پیام/