پیروزی ایران و پاسخ امیر به منتقدان

تیم ملی فوتبال ایران در نیمه دوم بازی مقابل ژاپن موفق شد بازی را به سود خود تمام کند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه ؛ تیم ملی کشورمان در فینال زودرس، حساس‌ترین بازی جام ملت‌های آسیا را از ژاپن برد. آن هم در ۹۰ دقیقه و بدون هیچ حرف و حدیثی و در شرایطی که یک گل دیگر ما هم آفساید اعلام شد!

وقتی ترکیب اولیه تیم ملی اعلام شد، خیلی‌ها تعجب کردند اما اهالی فوتبال به یاد داشتند که امیر بازی با دو هافبک دفاعی را تمرین کرده بود! از پیش می‌دانستیم که او برای رویارویی با رقبای اصلی و مراحل حساس حذفی، برنامه بازی با دو هافبک دفاعی دارد و وقتی مهدی طارمی به دلیل اخراج این مسابقه را از دست داد، می شد حدس زد که امید ابراهیمی در ترکیب جای بگیرد. بازیکنی که امیر به خاطر تجربه بالای او احمد نوراللهی را کنار گذاشت.

در ترکیب اصلی تیم ملی این نفرات به میدان رفتند؛ علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش، امید ابراهیمی، حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، سردار آزمون، محمد محبی و رامین رضاییان.

امیر، ژاپن و کل آسیا را با این ترکیب عافلگیر کرد! او ستاره دو بازی اول ایران یعنی قایدی را نگذاشت و به ستاره بازی قبل یعنی حاج صفی هم بازی نداد! مشخص بود که ژنرال از اول رفت برای تعویضها و نیمه دوم!

در فوتبال به نیمه دوم نیمه مربیان می‌گویند، چرا که هنر یک مربی با دیدن ۴۵ دقیقه از بازی با تغییر تاکتیک و انتخاب تعویض‌ها مشخص می‌شود. امیر قلعه‌نویی در طول سال‌های مربیگری در فوتبال ایران همیشه به هوش زیاد و بازی‌خوانی معروف بوده و دیدیم که حتی بدون تعویض توانست جریان مسابقه را به سود تیم ملی عوض کند.

در نیمه دوم ما یک ایران دیگر را در زمین دیدیم، تیمی که به خوبی از نقاط ضعف ژاپن و ناهماهنگی میان ستاره‌های لژیونر مردان سرزمین آفتاب تابان استفاده کرد و مزد برتری خود را با زدن سه گل گرفت که یکی را داور آفساید اعلام کرد.

فوتبال یک کار تیمی است و این پیروزی مرهون عوامل بسیاری است، از اتحاد و همدلی بازیکنان که می‌خواستند جای خالی طارمی را پر و به او فرصت حضور دوباره در این تورنمنت بدهند، تا شرایطی که مسئولان فدراسیون ایجاد کرده‌اند و حضور چشمگیر فوتبال دوستان هوادار تیم ملی و البته که هنر مربیگری امیر قلعه‌نویی…

شنبه شب بهترین شب فوتبال ایران در سال‌های اخیر بود.