پیروزی قاطع بوستون در فینال NBA/ رکورد تاریخی برای قهرمانی

تیم بسکتبال بوستون سلتیکس با شکست دالاس موریکس، یک گام به کسب هجدهمین قهرمانی خود در NBA نزدیک شد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، نخستین بازی از سری فینال لیگ بسکتبال NBA در فصل ۲۰۲۴، صبح امروز (جمعه – ۱۸ خرداد ۱۴۰۳) برگزار شد که در پایان این مسابقه، تیم بوستون سلتیکس موفق شد مهمان خود دالاس موریکس را با نتیجه قاطع ۱۰۷ – ۸۹ شکست دهد و سری را یک بر صفر پیش بیفتد.

بازی دوم دو تیم در سری فینال نیز بامداد روز دوشنبه برگزار خواهد شد. در بازی دوم هم تیم بوستون سلتیکس میزبان است و سپس در دو بازی بعد یعنی بازی‌های سوم و چهارم، تیم دالاس موریکس میزبان حریف قدرتمند خود خواهد بود.

نتایج چهار کوارتر این دیدار به شرح زیر رقم خورد:

کوارتر اول: ۳۷-۲۰ بوستون

کوارتر دوم: ۲۶-۲۲ بوستون

کوارتر سوم: ۲۳-۲۴ دالاس

کوارتر چهارم: ۲۱-۲۳ دالاس

در کوارتر اول این بازی تیم بوستون سلتیکس موفق شد با کسب ۳۷ امتیاز یک رکورد تاریخی به ثبت برساند. تا پیش از این دیدار، در هیچ یک از بازی‌های اول سری فینال تاریخ NBA، یک تیم در کوارتر اول به امتیاز ۳۷ نرسیده بود.

لوکا دانچیچ فوق ستاره اسلوونیایی تیم دالاس موریکس، با کسب ۳۰ امتیاز، ثبت ۱۰ ریباند و یک پاس گل، ضمن ثبت دبل‌دبل بهترین بازیکن زمین شد اما نتوانست مانع شکست تیم خود شود.

سری فینال لیگ بسکتبال NBA به صورت ۴ از ۷ برگزار می‌شود. هر تیمی که در ۴ مسابقه از ۷ بازی سری فینال حریف خود را شکست دهد، برنده سری شده و عنوان قهرمانی این مسابقات را به دست می‌آورد.

دالاس موریکس به عنوان قهرمان کنفرانس غرب و بوستون سلتیکس هم به عنوان قهرمان کنفرانس شرق لیگ NBA، در فینال این لیگ به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

بوستون سلتیکس با ۱۷ عنوان قهرمانی، یکی از پر افتخارترین تیم‌های تاریخ لیگ NBA است. در سمت مقابل اما تیم دالاس موریکس تنها یک عنوان قهرمانی در تاریخ لیگ NBA به دست آورده است.