پیروزی مقابل آذرخش شاهکار بود/ رکورد ریوالدو را می‌زنم!

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان روز یکشنبه بعد از ۵۶ روز وقفه پیگیری شد. تیم فوتبال ملوان انزلی پرافتخارترین تیم لیگ برتر بانوان با هدایت مریم ایراندوست که شرایط مالی سختی را پشت سر می‌گذارد به دلیل از دست دادن بازیکنانش از مربی و دروازه بان اصلی خود برای این بازی استفاده کرد. مریم ایراندوست یک بار دیگر زمانی که تیم ملوان به کسب مجوز حضور در لیگ برتر نیاز داشت پا در مستطیل سبز گذاشت تا به تیمش کمک کند و در ۴۰ سالگی ۹۰ دقیقه برای تیمش بازی کرد.

در پایان هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بانوان، تیم ملوان انزلی با کسب ۷ پیروزی و ۲ تساوی با ۲۳ امتیاز در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار دارد.

مریم ایراندوست درباره بازی روز یکشنبه تیم ملوان انزلی مقابل تیم آذرخش تهران و پیروزی پرگل گفت: بازی خوبی بود. تیم آذرخش نسبت به نیم فصل نخست تفاوت بسیاری داشته و رو به پیشرفت است. خدا را شکر که گل نخست را به ثمر رساندیم و از استرس بازیکنان کاسته شد و در نهایت با ۶ گل پیروزی شدیم.

سرمربی تیم فوتبال ملوان انزلی درباره بازی کردن خودش به همراه دروازه بان اصلی تیم نیز گفت: در شرایطی قرار داریم که هرکسی از کنار استادیوم رد شود باید به عنوان بازیکن از او استفاده کنیم (با خنده). به دلیل مشکلات مالی بازیکنان تراز اول خود را از دست دادیم. در فوتبال بانوان از دست دادن حتی یک بازیکن تأثیر گذار مهم و حیاتی است چه برسد به از دست دادن پنج، شش بازیکن. به همین دلیل پیروزی مقابل تیم آذرخش شاهکار بود. از خودم و رها یزدانی (دروازه بان اصلی تیم) در بازی استفاده کردم تا ترکیب ۱۱ نفره را تکمیل کنم.

ایراندوست افزود: بازیکنانم با غیرت و تلاش توانستند پیروز شوند تا هواداران خوشحال و کمی از فشار روی تیم برداشته شود. در حال حاضر هدف ما تمام کردن رقابت‌های لیگ است.

وی با اشاره به طولانی شدن مسابقات لیگ گفت: وقفه ۵۶ روزه در رقابت‌ها به وجود آمد و همین باعث طولانی شدن مسابقات شد. برای تیم ملوان که با مشکل مالی مواجه است طولانی‌تر شدن رقابت‌ها با هزینه همراه است. امیدوارم در ادامه با برنامه ریزی بهتر مسابقات، لیگ در زمان کوتاه‌تری برگزار شود.

مریم ایراندوست در پاسخ به این سوال که چند بازیکن در اختیار دارد که مجبور به حضور در مسابقه شده است؟ گفت: ۲۰ بازیکن در اختیار دارم اما نفراتی که روی نیمکت دارم شرایط خوبی ندارند. یک بازیکن دچار پارگی رباط است و تا دو هفته دیگر او را در اختیار نداریم. حدود پنج بازیکن نیز در حال آموزش هستند که سابقه فوتبال بازی کردنشان بیشتر از پنج ماه نمی‌شود. بنابراین نمی‌توان از آنها در این مقطع و در لیگ برتر استفاده کرد.

ایراندوست ادامه داد: یک بازیکن ۱۵ ساله نیز در اختیار داریم و در بحث جوانگرایی مشغول به کار هستیم. از این بازیکنان در فصل بعد استفاده خواهیم کرد. در کل شرایط برای تیم ملوان که حدود دو فصل از میادین دور بود و حالا هم با از دست دادن بازیکنانش درگیر است، خوب نیست.

وی درباره اینکه آیا هفته آینده نیز بازی خواهد کرد یا خیر؟ گفت: مهسا پورمحمدیان موفق شد با هزینه شخصی خود را به تیم برساند و از هفته دیگر از او استفاده خواهیم کرد. یک بازیکن سه کارته نیز داریم و واقعاً نمی دانم قرار است چه اتفاقی رخ دهد. در بازی با آذرخش ۹۰ دقیقه بازی کردم.

ایراندوست در پاسخ به این سوال که با این شرایط آیا به صلاح است که حضور در رقابت‌ها را ادامه دهد؟ گفت: باید لیگ را تمام کنیم. از ۲۵ فروردین ماه که تمرینات را آغاز کردم به بازیکنانم گفتم که در ادامه ممکن است شرایط سخت‌تر شود و حتی زمین تمرین نداشته باشیم. هر اتفاقی که رخ دهد باید ادامه دهیم. خدا را شکر مسئولان کمک کردند و زمین در اختیار تیم گذاشتند. نمی دانم در ادامه قرار است چه اتفاقی رخ دهد اما طبق تعهد و وظیفه‌ای که دارم تا پایان لیگ ادامه خواهم داد.

مریم ایراندوست در پایان گفت: در چهل سالگی برای تیم بازی کردم، فکر می کنم رکورد ریوالدو را بزنم. البته او با پسرش بازی کرد اما من نمی‌توانم با پسرم بازی کنم!

منبع: فارس