پیشنهاد نجومی از سوپرلیگ چین، همکاری بنیتز و نیوکاسل را پایان داد

به گزارش خبرنگار فوتبالی شبکه لحظه؛ رافائل بنیتز تا یک هفته دیگر باشگاه نیوکاسل را ترک خواهد کرد. 30 ژوئن، قرارداد سرمربی 59 ساله اسپانیایی باشگاه نیوکاسل، به پایان می‌رسد.

پس از هفته‌ها مذاکره و عدم حصول توافق میان بنیتز و نیوکاسل، همکاری این مربی و باشگاه پس از سه فصل خاتمه خواهد یافت. در فصل 2016/17 (اولین سال حضور بنیتز)، نیوکاسل با قهرمانی در چمپیونشیپ به لیگ برتر انگلستان صعود کرد. دو فصل بعدی نیز این تیم نتایج خوبی کسب کرد و در میانه‌های جدول جای گرفت. همین موضوع سبب شد تا مدیران نیوکاسل خواهان ادامه همکاری باشند، اما به نظر حقوق درخواستی بالای بنیتز، دلیل اصلی عدم توافق بوده است.

رافائل بنیتز پیشنهادی فوق‌العاده از سوپرلیگ چین دارد. باشگاه دالیان ایفان حاضر به پرداخت مبلغ نجومی سالانه 25 میلیون پوند برای این مربی اسپانیایی است!

باشگاه نیوکاسل در بیانیه‌ای رسمی جدایی بنیتز را اینگونه تایید کرد:

ناامیدکننده است که باید اعلام کنیم رافائل بنیتز پس از اتمام قراردادش در 30 ژوئن 2019، نیوکاسل را ترک خواهد کرد. ما طی هفته‌ها تلاش زیادی کردیم تا برای تمدید قرارداد رافا به توافق برسیم اما حصول توافق ممکن نبود. همچنین کادر فنی رافا نیز باشگاه را ترک خواهند کرد. می‌خواهیم از زحمات این تیم مربی‌گری طی سه سال گذشته تشکر کنیم.

منابع اسکای اعلام کرده‌اند که آورام گرانت جانشین بنیتز در نیوکاسل خواهد بود. این مربی 64 ساله هم اکنون در سمت مشاور فنی باشگاه نورث ایست یونایتد هند مشغول به کار است. گرانت سابقه مربی‌گری چلسی، وستهم و تیم ملی غنا را در کارنامه دارد.

خبرنگار: سامان خدایی