پیش‌بینی روز | زوج چشمی و ابراهیمی موردپسند کی‌روش

به گزارش خبرنگار لحظه؛ مصدومیت سعید عزت‌الهی پیش از اعلام فهرست نهایی ملی‌پوشان برای حضور در جام ملت‌های آسیا، همه نگاه‌ها را متوجه روزبه چشمی کرده است. هافبک بلندقامتی که پست اصلی‌اش همین هافبک دفاعی است و نه دفاع میانی. چشمی تا قبل از محرز شدن مصدومیت عزت‌اللهی جزو مدافعان تیم ملی محسوب می‌شد و در آن پست هم اقبال آن چنانی برای بازی در ترکیب اصلی نداشت به این دلیل که کی‌روش روی زوج حسینی-پورعلی‌گنجی نظر مساعدتری دارد اما آسیب‌دیدگی هافبک جوان تیم ملی سبب شد تا سرمربی تیم ملی با یک جابجایی منطقی و درست روزبه را به صف هافبک‌های تیم ملی منتقل کند.

در این پست احمد نورالهی هم حضور دارد اما آن بازیکنی که شانس بیشتری برای بازی در کنار امید ابراهیمی دارد، روزبه چشمی است. چشمی گرچه در ماه‌های اخیر نیز غالبا به عنوان دفاع میانی در ترکیب استقلال دیده شد اما ویژگی‌های فنی او بیشتر منطبق برهمین پست هافبک دفاعی است و در این پست محوری کارایی مطلوب‌تری دارد. با توجه به این که کی‌روش در سال‌های اخیر همواره تیمش را با 2هافبک دفاعی متمرکز راهی میادین بین‌المللی کرده، هیچ بعید نیست که از همان بازی‌های آغازین جام ملت‌های آسیا که شاید در ظاهر آسان هم تلقی شود، با 2هافبک دفاعی متمرکز راهی میدان شود.

کی‌روش می‌داند که بازی با این روش تیمش را در مواجهه با رقبای سخت‌تری همچون کره، ژاپن، عربستان و استرالیا، مقاوم‌تر خواهد کرد به همین دلیل به محض شروع رقابت‌ها تیمش را با این اصل راهی رقابت‌ها خواهد کرد و برای رسیدن به اهدافش یقینا روی توانایی‌های روزبه چشمی هم حساب خواهد کرد. گرچه در این پست احمد نورالهی هم حضور دارد، اما تجربه چشمی بیشتر از بازیکن تازه وارد سرخ‌ها است و تردیدی نیست که سرمربی تیم ملی ازروزبه چشمی استفاده خواهد کرد و این بازیکن را به نورالهی ترجیح خواهد داد.