پیش بازی اروگوئه – ژاپن در کوپا امریکا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه. بامداد جمعه دو تیم اروگوئه و ژاپن از گروه سی در ورزشگاه گرمیو در پورتو الگره برای برگزاری دیدار دوم گروهی خود به مصاف یکدیگر می روند.

اروگوئه و ژاپن تا کنون 7 بار در تقابل با یکدیگر قرار گرفته اند که 4 برد سهم اروگوئه بوده اما در آخرین دیدار، ژاپن موفق به کسب پیروزی 3-4 شده است.

اروگوئه همواره یکی از تیم های محبوب این تورنمنت بوده است. این تیم از آغاز سال 2019 هر چهار دیدار خود را با 14 گل برده است بدون این که گلی دریافت کرده باشد. برد 0-4 در دیدار آغازین مقابل اکوادور یک پیروزی درخشان برای این تیم محسوب می شود. در مقابل، ژاپن پس از باخت ناامیدکننده به قطر در فینال جام ملت های آسیا، از پنج بازی خود تنها در دو بازی به پیروزی دست یافته و باخت تحقیرآمیز 0-4 این تیم در بازی اول کوپا امریکا مقابل شیلی نیز یک ناکامی بزرگ به حساب می آید. اما نباید فراموش کرد که سامورایی های آبی بسیار رقابتی هستند و می توانند از فرصت ها به خوبی استفاده کنند.

اسکار تابارز، سرمربی اروگوئه، هافبک میانی کلیدی خود ماتیاس وسینو را که به دلیل مصدومیت کل تورنمنت را از دست داد در اختیار نخواهد داشت و به جای او لوکاس توریرا را به زمین خواهد فرستاد. به نظر می رسد این سرمربی تغییر دیگری در ترکیب تیم خود ایجاد نکند و شاگردانش را با آرایش تیمی 2-4-4 به میدان بفرستد.

تیم هاجیمه موریاسو بسیار جوان و بی تجربه است و گویی قرار است یک تورنمنت آزمایشی را پشت سر بگذارد. ژاپن در خط حمله با مشکل مواجه است و آیاسه در دیدارهای اخیر بسیار کم فروغ و غیراثرگذار ظاهر شده و احتمال می رود این بازیکن در دیدار با اروگوئه با شینجی اوکازاکی تعویض شود.  گاکو شیباساکی مسئولیت سنگینی بر دوش دارد و حضور او در کنار یوتا ناکایاما قطعی است. اگرچه پیش بینی آرایش تیمی ژاپن به دلیل جدید بودن اغلب بازیکنان قدری دشوار است، اما انتظار می رود این تیم نیز مانند اروگوئه با آرایش 2-4-4 به میدان برود.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد