پیش بازی الجزایر – کنیا در جام ملت های آفریقا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، الجزایر و کنیا بامداد دوشنبه برای برگزاری اولین دیدار خود در تورنمنت 2019 در قاهره به مصاف یکدیگر می روند.

الجزایر

الجزایر تاکنون هیجده بار در جام ملت های آفریقا حضور پیدا کرده اما تنها یک بار در سال 1990 در خاک خود به عنوان قهرمانی دست یافته و از آن سال به بعد دیگر به فینال نرسیده است. این تیم طی 13 حضور اخیر خود در این رقابت ها تنها یک بار در سال 2015 در برد 0-2 مقابل سنگال کلین شیت کرده است.

الجزایر با آمادگی نسبتا خوبی در این تورنمنت شرکت کرده و در سه بازی آخر خود دو برد و یک تساوی کسب کرده است. این تیم از بازیکنان درجه یک و باکیفیتی نظیر ریاض محرز، سفیان فغولیی و یاسین براهیمی برخوردار است که می توانند برای هر خط دفاعی مشکل ساز شوند؛ بنابراین به نظر نمی رسد کنیا بتواند برای الجزایر دردسر چندانی ایجاد کند.

بغداد بونجاح، ستاره الجزایر که در 22 مسابقه 39 گل به ثمر رسانده و برای السد قهرمانی لیگ ستارگان قطر را به ارمغان آورده در نوک حمله الجزایر بازی خواهد کرد.

کنیا

تیم ملی کنیا ملقب به “روباه های صحرا”  شش بار در جام ملت های آفریقا شرکت کرده است اما هیچ گاه به مرحله حذفی نرسیده و در مجموع از 14 دیدار خود در این رقابت ها فقط یک بار مقابل بورکینافاسو به پیروزی 0-3  دست یافته است.

کنیا از سال 2010 که به نیمه نهایی رسید نتوانسته در جام ملت های آفریقا تاثیرگذار ظاهر شود و دو سال پیش در گابن در همان مرحله گروهی حذف شد. با این همه، این تیم از دفاع مستحکم و منسجمی برخوردار است و در هفت دیدار اخیر خود تنها 2 گل دریافت کرده است.  انتظار میرود ویکتور وانیاما، بازیکن باشگاه تاتنهام، نقشی کلیدی برای این تیم ایفا کند.

پیش بینی می شود هر دو تیم الجزایر و کنیا با آرایش 1-3-2-4 به میدان بروند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد