پیش بازی الجزایر – گینه/ یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، الجزایر و گینه امشب ساعت 23:30 به وقت تهران در قاهره به مصاف هم می روند تا اولین دیدار حذفی خود را برگزار کنند. دیدار امشب سومین رویارویی دو تیم در جام ملت های آفریقاست؛ دو دیدارِ پیشین در مرحله گروهی تورنمنت های 1980 و 1998 صورت گرفته که در نخستین دیدار الجزایر 2-3 حریف را شکست داده و در دومین دیدار گینه 0-1 به پیروزی دست یافته است.

در شش تقابل اخیری که دو تیم داشته اند، گینه تنها یک بار زیر بار شکست رفته است.

الجزایر

الجزایر از سال 1990 که به تنها عنوان قهرمانی خود دست یافت، فقط در یکی از شش بازی اخیر خود در مرحله حذفی تورنمنت به پیروزی رسیده است و آن پیروزی در مقابل ساحل عاج در یک چهارم نهایی 2010 بوده است.

این تیم در تورنمنت امسال یکی از خطرناک ترین و باثبات ترین تیم های مرحله گروهی بوده که با سه پیروزی مقابل کنیا، سنگال و تانزانیا مرحله گروهی را قاطعانه پشت سر گذاشته و بدون دریافت گل به این مرحله صعود کرده است.  

جمال بلماضی که در آخرین دیدار گروهی به برخی از بازیکنان کلیدی خود استراحت داده بود برای دیدار امشب از بهترین بازیکنان خود بهره خواهد جست و با توجه به اینکه بازیکن مصدوم یا محروم ندارد انتظار می رود او تیمش را با آرایش 1-4-1-4 به میدان بفرستد. بلماضی در اظهاراتی گفته که از مرحله گروهی به بعد، هر مسابقه یک فینال است و او و شاگردانش به کمتر از قهرمانی پس از 29 سال رضایت نخواهند داد و وی قصد دارد اولین مربی باشد که روباهان صحرا را به نخستین قهرمانی خارج از خانه می رساند.

گینه

گینه تنها یک بار در تورنمنت 1976 به فینال راه پیدا کرده  و با واگذاری بازی به مراکش به نایب قهرمانی رسیده است. این تیم امسال در مرحله گروهی بازی های متقاعدکننده ای را به نمایش نگذاشته است. گینه با یک برد مقابل بوروندی، یک باخت مقابل نیجریه و یک تساوی با ماداگاسکار به عنوان یکی از بهترین سوم های تورنمنت از گروه B صعود کرد.

پل پوت، سرمربی بلژیکی تیم، هافبک کلیدی خود نبی کیتا را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. او احتمالا تیم خود را مشابه همان ترکیبی که بوروندی را 0-2 شکست داد با آرایش 1-3-2-4 روانه میدان خواهد کرد و این بار از محمد یاتارا نیز استفاده خواهد کرد.   

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت