پیش بازی بایرن مونیخ – تاتنهام / لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه،  در ادامه رقابت های لیگ قهرمانان امشب دو نماینده برجسته از آلمان و انگلستان یعنی بایرن مونیخ و تاتنهام اسپرز از گروه B مقابل یکدیگر صف آرایی می کنند. در این دیدار که به میزبانی تاتنهام برگزار می شود دو تیم پس از قریب 36 سال با یکدیگر روبرو می شوند. در واقع این دو تیم تا کنون چهار بار با هم روبرو شده اند – دو بار در رقابت های جام در جام اروپا (83-1982) و دو بار در لیگ اروپا (84-1983). در اولین دیدارشان، دو تیم در پایتخت انگلستان به تساوی 1-1 رسیدند و آخرین دیدارشان نیز به نتیجه 0-2 به سود تاتنهام در لندن انجامید.  

بایرن مونیخ

بایرن در بازی آغازین خود در لیگ قهرمانان یک برد خانگی آسان با نتیجه 0-3 مقابل ستاره سرخ بلگراد کسب کرد و در حال حاضر در صدر گروه قرار دارد. این تیم در صورت برد در بازی امشب وضعیتی کاملا مقتدرانه پیدا خواهد کرد. بایرن از سال 2001 تنها یک بار لیگ قهرمانان را برده است و اکنون باید دید آیا این تیم می تواند قهرمان این فصل از لیگ قهرمانان باشد یا خیر.

شاگردان کواچ در نه بازی اروپایی اخیر خود که خارج از خانه برگزار کرده اند شکست نخورده و در سه بازی از چهار بازی اخیر خارج از خانه کلین شیت نیز کرده اند. این خود بیانگر بار سنگینی است که امشب تاتنهام بر دوش می کشد.

بایرن امشب از حضور دو بازیکن مصدوم خود لئون گورتزکا و یان فیته آرپ محروم است و حضور دو بازیکن دیگر این تیم، لوکاس هرناندز و ایوان پریشیچ، نیز مورد تردید است. این تیم با ترکیب احتمالی 1-3-2-4 به میدان خواهد رفت.

تاتنهام

تاتنهام، فینالیست فصل گذشته، لیگ قهرمانان را با تساوی 2-2 مقابل المپیاکوس آغاز کرد و با 1 امتیاز در رتبه دوم گروه قرار دارد و اکنون برای کسب 3 امتیاز از دیداری که سالها رویای آن را در سر می پرورانده تحت فشار است، چرا که قهرمان بوندس لیگا نیز با عزمی راسخ به لندن سفر کرده است. بدون تردید خیال پوچتینو چندان آسوده نیست؛ بعلاوه، تیم او هفته آینده دیدار دشواری با برایتون اند هوو آلبیون خواهد داشت و پیش از پایان ماه نیز باید به مصاف لیورپول برود.

تاتنهام از 11 دیدار خانگی خود در لیگ قهرمانان 8 پیروزی به دست آورده و در هر چهار دیدار خانگی و غیر خانگی که با باشگاه های آلمانی ( بورسیا دورتموند) داشته به برد دست یافته است. این تیم در فصل گذشته علیرغم راهیابی به فینال 5 شکست را تجربه کرد و انتظار می رود امشب رقابت دشواری با شاگردان نیکو کواچ داشته باشند.

پوچتینو امشب جیووانی لو سلسو و رایان سسنیون را به دلیل مصدومیت در اختیار نخواهد داشت اما برای تعویض دستی باز و گزینه هایی متعدد پیش رو دارد و پیش بینی می شود این سرمربی شاگردان خود را با آرایش 2-1-3-4 به میدان بفرستد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسپورتس مول و هو اسکورد