پیش بازی برزیل – پرو/ فینال کوپا امریکا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، کوپا امریکا 2019 به پایان راه نزدیک می شود و برزیل و پرو، فینالیست های این دوره، بامداد دوشنبه با برگزاری آخرین مسابقه در ورزشگاه ماراکانا تکلیف قهرمان این چهل و ششمین دوره از این رقابت ها را مشخص می کنند. انتظار نمی رفت تیمی که در مرحله گروهی تورنمنت کنونی به طرز تحقیرآمیز از برزیل شکست خورده بود، حریف میزبان در فینال رقابت ها شود.

این اولین بار است که دو تیم در فینال کوپا مقابل هم صف آرایی می کنند. دو تیم تاکنون 44 دیداردر رقابت های گوناگون با یکدیگر داشته اند که 31 برد سهم برزیل بوده و تنها 4 برد نصیب پرو شده که 3 برد آن در کوپا امریکا در سال های 1953 (0-1)، 1975 (1-3) و 2016 (0-1) به دست آمده است.

پرو و برزیل هر دو در مراحل یک چهارم نهایی و نیمه نهایی کلین شیت کرده اند.

برزیل

برزیل در تورنمنت های پیشین هر بار که میزبانی رقابت ها را بر عهده داشته (1989، 1949، 1922، 1919)، جام قهرمانی را از آنِ خود کرده و امیدوار است امسال نیز برای نهمین بار این افتخار را نصیب خود سازد.

شاگردان تیته در این تورنمنت بالاترین میزان مالکیت توپ (66.5 درصد)، بیشترین دقت در پاسکاری (88.8 درصد)، بیشترین تعداد شوت به دروازه (88) و بیشترین شوت در چارچوب (26) را به خود اختصاص داده اند. این تیم تا این مقطع از تورنمنت گلی دریافت نکرده و حریف فینال خود را در مرحله گروهی 0-5 شکست داده است.

برزیل در دیدار فینال ویلیان را به خاطر مصدومیت از ناحیه ران در اختیار نخواهد داشت. حضور فیلیپه لوئیس که به دلیل مصدومیت بازی نیمه نهایی مقابل آرژانتین را از دست داد هنوز مورد تردید است اما احتمال بازگشت او به این بازی وجود دارد. وضعیت سلامت ریچارلیسون و فرناندینیو نیز نامعلوم است و احتمالا در دیدار فینال غایب خواهند بود.

پرو

پرو هشتمین کشور عضو کنمبول است که توانسته به فینال کوپا امریکا راه پیدا کند. این تیم  امیدوار است همان گونه که در مقابل شیلی شگفت ساز شد در برابر برزیل نیز یک شگفتی دیگر خلق و شکست سنگین مرحله گروهی خود را جبران کند.

جفرسون فارفن، مهاجم پرو، دچار مصدومیت است و احتمالا در دیدار فینال غایب خواهد بود. چنانچه پائولو گررو در بازی با برزیل در ترکیب تیم قرار بگیرد، این بازیکن بیست و پنجمین بازی خود در کوپا امریکا را تجربه خواهد کرد و از این حیث در کنار کرنلیو هردیا رکورددار خواهد شد.

پیش بینی می شود دو تیم با آرایش 1-3-2-4 به میدان بروند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت