پیش بازی بنین – کامرون در جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های بنین و کامرون از گروه F سه شنبه شب برای برگزاری بازی سوم مرحله گروهی در ورزشگاه اسماعیلیه مصر مقابل هم صف آرایی می کنند. دو تیم تاکنون دو بار با هم دیدار داشته اند که در هر دو دیدار شیرهای رام نشدنی کامرون به پیروزی رسیده اند. کامرون در 5 مسابقه از 6 مسابقه آخر خود در جام ملت های آفریقا موفق به ثبت کلین شیت شده و آخرین باری که این تیم در یک بازی بیش از یک گل دریافت کرده در مرحله یک چهارم نهایی تورنمنت 2010 مقابل مصر (3-1) بوده است.

 بنین

بنین تا کنون 11 بار در جام ملت های آفریقا حضور یافته که حاصل آن 3 تساوی و 8 باخت بوده است. این تیم در تورنمنت امسال با دو تساوی مقابل غنا و گینه بیسائو تا اینجا زیر بار شکست نرفته و 2 امتیاز دارد اما صعود آن به مرحله حذفی مشروط است. بنین در مقابل گینه بیسائو بازی مقتدرانه ای به نمایش گذاشت اما با بدشانسی های مکرر 16 شوت را از دست داد. استیو مونی، مهاجم این تیم، به تنهایی 8 شوت به دروازه گینه بیسائو شلیک کرد که هیچ یک درون دروازه جای نگرفت.  انتظار نمی رود میشل دوسویه، سرمربی فرانسوی تیم، تغییری در ترکیب این تیم سرسخت و جنگنده ایجاد کند. وی شاگردان خود را با آرایش احتمالی 1-4-1-4 به میدان خواهد فرستاد.

کامرون

کامرون در هشت دیدار آخر خود در جام ملت های آفریقا 4 پیروزی و 4 تساوی به دست آورده است. مدافع عنوان قهرمانی با یک برد مقابل گینه بیسائو و یک تساوی بدون گل با غنا 4 امتیاز دارد و در صدر جدول است. کلارنس سیدورف در بازی با غنا یک رویکرد دفاعی برگزیده بود اما به نظر می رسد این سرمربی در بازی با بنین رویکرد جدیدی اتخاذ کند چرا که کامرون برای صدرنشین ماندن و حصول اطمینان از صعود به مرحله حذفی به برد نیاز دارد. اریک ماکسیم چوپو-موتینگ، کاپیتان تیم، که در دیدار قبل در کمال ناباوری روی نیمکت نشست به همراه کلینتون انجیه و كريستين  باسوگوگ به ترکیب اصلی بازخواهند گشت. پیش بینی می شود این تیم با آرایش 3-3-4 مقابل بنین بازی کند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد