پیش بازی شیلی – پرو / نیمه نهایی کوپا امریکا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، دومین دیدار نیمه نهایی کوپا امریکا فردا پنج شنبه بین تیم های شیلی و پرو برگزار خواهد شد تا برنده این دیدار در فینال این تورنمت به مصاف برزیلِ میزبان برود. دو تیم در تورنمنت های گوناگون 80 دیدار داشته اند که حاصل آن 44 برد برای شیلی، 22 برد برای پرو و 14 تساوی بوده است. از 20 دیداری که شیلی و پرو در کوپا امریکا برگزار کرده اند شیلی 8 پیروزی کسب کرده و پرو 6 پیروزی به دست آورده و 6 دیدار هم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

پرو در سه دیدار آخر خود در مراحل حذفی کوپا امریکا کلین شیت کرده و آخرین باری که در چنین مرحله مهمی بازی را واگذار کرده در نیمه نهایی تورنمنت 2015 بوده که 1-2 مغلوب شیلی شد.

شیلی در 5 نیمه نهایی اخیر خود در کوپا امریکا تنها یک بار در سال 1999 به اروگوئه باخته است در حالی که پرو در 6 حضور اخیر خود در این مرحله 5 بار حذف شده است.

در 5 دیدار آخری که بین دو تیم برگزار شده حداقل سه گل در هر بازی رد و بدل شده و از این رو انتظار داریم شاهد یک بازی پرگل و مهیج دیگر باشیم.

شیلی

شیلی، مدافع عنوان قهرمانی، با غلبه بر کلمبیا در ضربات پنالتی در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد به نیمه نهایی صعود کند تا مقابل پرو که اروگوئه را مغلوب ساخت قرار گیرد. شیلی تا اینجا نشان داده که از ترکیب تیمی نسبتا با ثباتی برخوردار است و انتظار نمی رود سرمربی آن دست به ترکیب تیمش بزند. با توجه به این که شیلی برای دیدار فردا بازیکن مصدوم یا محروم ندارد بازیکنان این تیم با آرایش احتمالی 3-3-4 بازی خواهند کرد.

پرو

پرو با کسب تنها یک پیروزی در وقت معمول بازی به عنوان یکی از بهترین سوم ها به نیمه نهایی راه یافته است. پدرو گایسه دروازه بان این تیم با گرفتن پنالتی لوئیس سوارز تبدیل به یک قهرمان ملی شده و می تواند در دیدار نیمه نهایی نیز همچنان موثر واقع شود.

سرمربی پرو در سراسر تورنمنت همواره ترکیب تیمش را به ویژه در خط حمله تغییر داده و این حاکی از فقدان یک ترکیب باثبات تیمی است. با وجود این، ریکاردو گارسیا اظهار کرده که تیمش در شرایط خوبی قرار دارد و می تواند از پس چنین بازی هایی برآید: “شاید این بازی مهم تر از بازی های دیگر باشد، اما ما هم بهتر بازی خواهیم کرد.”

حضور جفرسون فارفن به دلیل مصدومیت مورد تردید است و پرو با ترکیب احتمالی 1-3-2-4 به میدان خواهد رفت.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت