پیش بازی غنا – تونس/ یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های غنا و تونس امشب ساعت 23:30 به وقت تهران مقابل هم صف آرایی خواهند کرد. هیچ یک از این دو تیم تا این مقطع از تورنمنت در بهترین فرم خود ظاهر نشده است. غنا با دو تساوی مقابل بنین و کامرون و یک پیروزی مقابل گینه بیسائو در مجموع با 5 امتیاز در صدر گروه F قرار گرفت و تونس با سه تساوی مقابل آنگولا، مالی و موریتانی به عنوان تیم دوم گروه اE به مرحله حذفی راه یافت.

به لحاظ آماری غنا برتری بی چون و چرا بر تونس دارد و تیم محبوب تری محسوب می شود. غنا تا کنون 4 بار جام ملت های آفریقا را در سال های 1982، 1978، 1965، 1963 فتح کرده در حالی که تونس تنها یک بار در سال 2004 جام را بالای سر برده است. دو تیم تاکنون 7 بار در جام ملت های آفریقا مقابل هم قرار گرفته اند که 6 برد نصیب غنا شده و یک دیدار هم به تساوی رسیده است. از این رو تونس حریف مورد پسندی برای ستارگان سیاه به حساب می آید.

غنا

غنا از 11 مرتبه ای که در مرحله حذفی جام ملت های آفریقا حضور یافته 7 بار حذف شده است. این تیم در صورت پیروزی بر تونس به هفتمین برد متوالی خود در جام ملت های آفریقا دست می یابد.

پایان یافتن مصدومیت توماس اگی‌پونگ و جاناتان منساه و بازگشت این دو بازیکن به تیم موجب بالا رفتن اعتماد به نفس غنا شده، اما از طرفی کریستین آتسو مصدوم است و در این دیدار حضور نخواهد داشت. ژردن اَیو که در مرحله گروهی 2 گل به ثمر رسانده به همراه برادر خود آندره اَیو مسئولیت خط حمله این تیم را بر عهده دارند. آپیا، سرمربی غنا ضمن تاکید بر اهمیت قدرت روحی و روانی به شاگردانش هشدار داده که تونس را دست کم نگیرند. این مربی تیم خود را با آرایش احتمالی 2-4-4 به میدان خواهد فرستاد.

تونس

تونس در 5 بار اخیری که به مرحله حذفی جام ملت های آفریقا راه یافته همواره حذف شده است. آخرین حضور موفق این تیم به تورنمنت 2004 بازمی گردد که در آن با غلبه بر مراکش جام را فتح کرد.

آلن ژیرس سرمربی تونس امیدوار است شاگردانش با استفاده از نقاط ضعف حریف به یک چهارم نهایی راه یابند. او به گزارشگران گفت: “حذف مصر و مراکش از شگفتی های این جام بود و ما آماده ایم تا یک شگفتی دیگر خلق کنیم. غنا تیم قوی و هماهنگی است اما ما بازی های آنها را تحلیل و نقاط ضعفشان را پیدا کرده ایم.” ژیرس بازیکن مصدوم یا محروم ندارد و آرایش احتمالی 1-3-2-4 را برای تیمش در نظر دارد.    

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت