پیش بازی مالی – ساحل عاج/ یک هشتم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، مالی و ساحل عاج دوشنبه ساعت 20:30 به وقت تهران در حالی مقابل هم صف آرایی می کنند که هر دو تیم در رده بندی فیفا جایگاه شصت و دوم را دارند. مالی بدون شکست با 7 امتیاز صدرنشین گروه E شد و ساحل عاج با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه D به مرحله حذفی صعود کرد.

در 30 دیداری که دو تیم در رقابت های گوناگون با یکدیگر داشته اند ساحل عاج 18 برد داشته و مالی تنها 3 برد کسب کرده و 9 دیدار نیز با نتیجه مساوی پایان یافته است. این دو تیم تا کنون چهار بار در جام ملت های آفریقا مقابل هم قرار گرفته اند که طی آن ساحل عاج سه بار مالی را شکست داده و یک دیدار هم به تساوی رسیده است.

مالی

مالی در تورنمنت امسال پیشرفت چشمگیری داشته و تعداد پیروزی هایش در مقایسه با 11 دیداری که پیشتر در جام ملت های آفریقا برگزار کرده به دو برابر رسیده است.  این تیم موفق شد در مرحله گروهی دو برد مقابل موریتانی (1-4) و آنگولا (0-1) و یک تساوی 1-1 مقابل تونس کسب کند.

دیادی ساماسکو، هافبک این تیم، با 10 قطع توپ در مرحله گروهی بیش از هر بازیکن دیگری توانسته پاسکاری حریفان را مختل کند. سرمربی این تیم با مشکل مصدومیت یا محرومیت شاگردانش مواجه نیست و قطعا بهترین بازیکنان خود را برای دیدار امشب و صعود به مرحله یک چهارم در نظر خواهد گرفت. عبدالله ديابي که در دیدار سه شنبه به استراحت پرداخته بود در این دیدار حضور خواهد یافت .

ساحل عاج

ساحل عاج که پیش از آغاز تورنمنت یکی از تیم های محبوب جام و مدعی قهرمانی محسوب می شد تا اینجا نتوانسته بازی های تاثیرگذاری را ارائه کند. این تیم که در دو دیدار نخست گروهی یک برد 0-1 مقابل آفریقای جنوبی و یک باخت 0-1 مقابل مراکش را در کارنامه ثبت کرده بود در بازی سوم مقابل نامیبیا به برد نیاز داشت و در غیر آن صورت از گروه خود صعود نمی کرد. گرچه ساحل عاج از حضور ستارگانی چون نیکولا په‌په و ویلفرد زاها بهره مند است، اما در مجموع روی این تیم نمی توان حساب کرد و تعجبی ندارد اگر امشب مغلوب مالی شود. ابراهیم کامارا، سرمربی تیم، نیز به طور ضمنی اذعان کرده که با توجه به نتایج غافلگیرکننده و حذف تیم هایی چون مصر و مراکش هر نتیجه ای امکان پذیر خواهد بود.

این تیم امشب مدافع راست خود سرژ اوریه را که در باشگاه تاتنهام توپ می زند به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و ممدو باگایوکو به جای وی بازی خواهد کرد. جاناتان کوجیا و نیکولا په په که در بازی با نامیبیا نیمکت نشین بودند در دیدار امشب حضور خواهند داشت.
پیش بینی می شود هر دو تیم با آرایش 1-3-2-4 در میدان حضور یابند.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت