پیش بازی منچستریونایتد – آرسنال در لیگ برتر

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های منچستریونایتد و آرسنال امشب در ورزشگاه اُلد ترافورد یک بار دیگر در لیگ برتر مقابل یکدیگر قرار می گیرند. این در حالی است که هر دو تیم در بازی اخیر خود در جام اتحادیه باشگاه‌های انگلیس پیروز از میدان بیرون آمده اند. در نبردهایی که دو تیم تاکنون با یکدیگر داشته اند منچستر یونایتد از برتری نسبی برخوردار است؛ سهم آرسنال از این نبردها 83 برد و 48 تساوی بوده در حالی که منچستریونایتد چنانچه امشب پیروز میدان باشد صدمین پیروزی خود را مقابل این حریف جشن خواهد گرفت.

بین سالهای 2004-1997 آرسنال و یونایتد همواره رقیبان اصلی قهرمانی محسوب می شدند و طی این دوران پنج جام حذفی نیز بین آنان دست به دست شد. اما سال هاست که رنگ و بوی قهرمانی در این دو باشگاه کمرنگ شده است؛ یونایتد آخرین بار در فصل 13-2012 قهرمان شد و آرسنال نیز از سال 04-2003 که فصلی شکست ناپذیر را در ذهن ها به جا گذاشت همچنان در انتظار به سر می برد. از این رو رقابت این دو تیم را این بار نمی توان همچون گذشته سرسختانه ترین رقابت جدول در نظر گرفت، اما یونایتد به خوبی می داند که برای رسیدن به حریفان قدرتمند جدول به برد نیاز دارد.

منچستریونایتد

اوضاع منچستریونایتد در لیگ چندان به کام این تیم نیست. آنها از 5 دیدار لیگ فقط یک پیروزی خانگی مقابل لسترسیتی به دست آورده اند و در آخرین بازی بیرون از خانه طعم شکست 0-2 را مقابل وستهام یونایتد چشیده اند.

درماندگی منچستریونایتد با مصدوم شدن مارکوس راشفورد و بالا رفتن تعداد مصدومین این تیم بغرنج تر نیز شده است. این بازیکن در نیمه دوم بازی مقابل وستهام یونایتد از ناحیه کشاله ران دچار آسیب دیدگی شد و به احتمال زیاد در دیدار امشب حضور نخواهد داشت. پل پوگبا نیز اگرچه برای دیدار با روچدیل به بازی برگشت اما همچنان با مصدومیت قوزک پا دست و پنجه نرم می کند و حضور او و انتونی مارسیال مورد تردید است. لوک شاو نیز غایب خواهد بود.

اوله گونر سولشیر، سرمربی منچستریونایتد، علیرغم شروع درخشان تیمش و کسب پیروزی 0-4 مقابل چلسی به شدت برای تغییر سرنوشت تیم تحت فشار است.

آرسنال

شاگردان اونای امری در حال حاضر جایگاه هشتم جدول لیگ برتر را به خود اختصاص داده اند و سه پله بالاتر از منچستریونایتد قرار دارند. آرسنال که در دیدار با استون ویلا دو بار از حریف عقب افتاده بود توانست در 9 دقیقه پایانی دو گل به ثمر رساند و در ناباوری حریف خود را مغلوب سازد. این تیم از 6 بازی بیرون از خانه خود 4 برد کسب کرده و تنها یک شکست مقابل لیورپول داشته است.

الکساندر لاکازت که در دیدار توپچی ها در برابر تاتنهام دچار آسیب دیدگی قوزک پا شد به احتمال زیاد قادر نخواهد بود مقابل یونایتد ظاهر شود. اما هکتور بلرین که یک مصدومیت درازمدت را پشت سر گذاشته می تواند یکی از گزینه های امری در خط دفاعی باشد. کیرن تیرنی که اخیرا طی یک قرارداد 25 میلیون پوندی از باشگاه سلتیک به آرسنال پیوسته امشب احتمالا اولین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: اسپورتس مول و گاردین