پیش بازی نیجریه – آفریقای جنوبی/ یک چهارم نهایی جام ملت های آفریقا 2019

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های نیجریه و آفریقای جنوبی به دنبال عبور از دو حریف قدرتمند، چهارشنبه شب ساعت 23:30 به وقت تهران برای برگزاری دیدار مرحله یک چهارم نهایی مقابل یکدیگر قرار می گیرند. نیجریه برای رسیدن به این مرحله کامرون را از پیش پا برداشت و آفریقای جنوبی از سد مصر، پرافتخارترین تیم جام ملت های آفریقا و میزبان مسابقات گذشت. دیدار امشب سومین تقابل دو تیم در جام ملت های آفریقاست.  اولین دیدار در نیمه نهایی تورنمنت 2000 صورت گرفت که نیجریه با برد 0-2 آفریقای جنوبی را حذف کرد و دیدار دوم در مرحله گروهی تورنمنت 2004 انجام شد و باز هم نیجریه حریف خود را 0-4 در هم کوبید.

در 11 دیدار اخیری که دو تیم با هم داشته اند، نیجریه به 6 پیروزی و آفریقای جنوبی به یک پیروزی دست یافته، و چهار دیدار به تساوی رسیده است.

نیجریه سه بار در سال های 2013، 1994، 1963 به عنوان قهرمانی دست یافته در حالی که آفریقای جنوبی تنها یک بار در تورنمنت 1996 جام را فتح کرده است.

عقاب های سبز به دلیل خط حمله قدرتمندشان تیم محبوب تری از آفریقای جنوبی هستند. نیجریه در چهار بازی 5 گل به ثمر رسانده اما آفریقای جنوبی فقط 2 بار دروازه حریفان خود را گشوده است.

نیجریه

نیجریه 7 بازی از 8 دیدار اخیر خود در جام ملت های آفریقا را با پیروزی پشت سر گذاشته و تنها یک بار باخته است. این تیم تاکنون در 9 دوره به مرحله یک چهارم نهایی راه یافته که از این تعداد تنها یک بار در سال 2008 در تقابل با غنا حذف شده و 8 بار از سد این مرحله عبور کرده است.

اودیون ایگالو در 4 گل از 5 گلی که نیجریه به ثمر رستانده دخیل بوده و با ثبت سه گل و یک پاس گل در کنار بازیکنانی چون ادم اوناس از الجزایر، سدریک باکامبو از جمهوری دموکراتیک کنگو و سادیو مانه از سنگال در صدر گلزنان برتر تورنمنت قرار دارد.

گرنوت روا، سرمربی نیجریه، احتمالا همان ترکیبی را برای تیم خود برخواهد گزید که موفق شد کامرون را در اسکندریه 2-3 مغلوب کند. چیدوزی آوازیم مدافع راست تیم، محرومیت خود را پشت سر گذاشته و منعی برای حضور در دیدار امشب ندارد. پیش بینی می شود این تیم با آرایش 1-3-2-4 در زمین ظاهر شود.

آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی در 18 دیدار اخیر خود در جام ملت های آفریقا تنها 2 برد کسب کرده و حاصل 16 دیدار دیگر 7 تساوی و 9 باخت بوده است. این تیم تاکنون 5 بار به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده که در سه بارِ نخست به نیمه نهایی راه یافته اما در دو بار اخیر حذف شده است. آفریقای جنوبی در 8 دیدار اخیر خود در جام ملت های آفریقا در مجموع 6 گل به ثمر رسانده و نتوانسته در هر بازی بیش از یک گل به ثمر برساند. این تیم در تورنمنت 2019 در چهار بازی تنها 2 گل به ثمر رسانده که کمتر از هر تیم حذف نشده دیگری در این تورنمنت است.

 با توجه به حذف حیرت آور مصر توسط آفریقای جنوبی در مرحله یک هشتم نهایی، انتظار نمی رود استوارت بکستر به ترکیب تیم خود دست بزند. لورچ که تک گل آن دیدار تاریخی را به ثمر رساند ، علیرغم بازگشت تمبا زوانی در ترکیب تیم حضور خواهد داشت. آفریقای جنوبی چند بازیکن تک اخطاره دارد که باید مراقب باشند اخطار دوم را دریافت نکنند تا در صورت صعود به نیمه نهایی در اختیار تیم باشند. بکستر شاگردان خود را با آرایش احتمالی 3-3-4 به زمین خواهد فرستاد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد و بین اسپورت