پیش بازی نیجریه – بوروندی در جام ملت های آفریقا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، تیم های نیجریه و بوروندی امشب برای برگزاری اولین دیدار مرحله گروهی در ورزشگاه اسکندریه برای اولین بار در تاریخ فوتبال آفریقا به مصاف یکدیگر می روند.

نیجریه

نیجریه، تیم صاحب نام آفریقایی، در دو دوره پیشین جام ملت های آفریقا نتوانسته بود به این تورنمنت راه یابد و آخرین حضور این تیم به تورنمنت 2013 بازمی گشت که در آن به قهرمانی دست یافته بود. عقاب های برتر اکنون برای اثبات اقتدار خود به یک شروع مثبت و قدرتمند مقابل بوروندی نیاز دارند تا شاید بتوانند به چهارمین عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.

گرنوت روا، سرمربی آلمانی نیجریه مشکل مصدومیت در تیمش ندارد. او از اودیون ایگالو که در دیدارهای مقدماتی در شش بازی 7 گل زده، در خط حمله نیجریه بهره خواهد گرفت و دنیل اکپیی دروازه بان 32 ساله را که در بازی های دوستانه پیش از تورنمنت مقابل سنگال و زیمبابوه درخشان ظاهر شد به جای فرانسیس ازوهو درون دروازه خواهد نشاند و تیم خود را با آرایش احتمالی 2-1-3-4 به زمین خواهد فرستاد.  

بوروندی

بوروندی اولین بار است که در جام ملت های آمریکا شرکت می کند. این تیم در بازی های مقدماتی متحمل شکست نشد و با کسب دو برد از شش بازی در گروه خود دوم شد و در جدول زیر تیم ملی کشور مالی قرار گرفت.

نقطه قوت بوروندی خط حمله این تیم است. شاگردان الیویر نیونگکو از رویارویی با هیچ تیمی ابا ندارند و در 8 بازی از 9 بازی اخیر خود مقابل تیم هایی نظیر تونس، الجزایر، گابن، مالی و اوگاندا گل زده اند. عبد الرزاق و سدریک آمیسی 9 گل از 11 گل ملی خود را در بازی های مقدماتی به ثمر رسانده اند. پیش بینی می شود این تیم با ترکیب 3-3-4 وارد زمین شود.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد