پیش بازی کلمبیا – قطر در کوپا امریکا

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه، دو تیم کلمبیا و قطر دومین دیدار مرحله گروهی خود را بامداد پنج شنبه در ورزشگاه مورامبی در شهر سائو پائولو برگزار خواهند کرد. شاگردان کارلوس کیروش پس از نمایش درخشان خود در دیدار اول و غلبه 0-2 بر آرژانتین، غول آمریکای جنوبی، اعتماد به نفس بالایی پیدا کرده اند و در صورت کسب یک پیروزی دیگر راهی یک چهارم نهایی می شوند.

این اولین بار است که کلمبیا و قطر در تاریخ فوتبال مقابل هم قرار می گیرند؛ همچنین اولین بار است که قطر در کوپا امریکا شرکت می کند و طعم فوتبال آمریکای جنوبی را می چشد.

کلمبیا در تاریخ کوپا امریکا تنها یک بار در تورنمنت 2001 به عنوان قهرمانی دست یافته است. این تیم در 10 بازی اخیر خود تنها یک شکست داشته است. برد این تیم در مقابل آرژانتین یک پیروزی بسیار مهم بود و اعتبار ویژه ای به این تیم بخشید.

قطر پس از 7 برد متوالی، در دو بازی اخیر خود از جمله در دیدار با پاراگوئه پیروزی کسب نکرده است، اما این تیم در دیدار قبل توانست با یک کامبک درخشان پاراگوئه را غافلگیر و نتیجه 0-2 را به 2-2 بدل کند و این برای تیمی که میزبان جام جهانی 2022 است اهمیت زیادی دارد.  

با توجه به کامبک درخشان قطر در برابر پاراگوئه، انتظار می رود فلیکس سانچز به ترکیب تیمش دست نزند و در خط حمله همچنان به المعز علی و عبدالعزیز حاتم اعتماد کند و با در نظر گرفتن 4 هافبک و 4 مدافع، شاگردان خود را با آرایش 1-1-4-4 به زمین بفرستد.

در تیم کلمبیا لوئیس موریل در دیدار با آرژانتین از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد و این تورنمنت را از دست داد تا در ادامه رقابت ها مارتینز به جای او در ترکیب اصلی قرار بگیرد. فالکائو و زاپاتا که گلهای این تیم را در دروازه آرژانتین جای دادند به احتمال بسیار زیاد در بازی فردا نیز حضور خواهند داشت و پیش بینی می شود کارلوس کیروش بدون دستکاری زیاد، تیم خود را با آرایش 3-3-4 روانه میدان کند و به پیروزی دوم خود دست یابد.

مترجم: نسرین صحیحی

منبع: هو اسکورد