چلسی – لیورپول؛ نبرد جهنمی‌ها/ این بازی حکم مرگ و زندگی دارد

چلسی و لیورپول در حالی امشب در دیداری معوقه به مصاف هم خواهند رفت که هیچ‌کدام اصلاً وضعیت خوبی ندارند و آبی‌های لندن هم به تازگی سرمربی‌شان را اخراج کرده‌اند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ امشب از ساعت ۲۲:۳۰ دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه استمفوردبریج برگزار خواهد شد. چلسی و لیورپول که وضعیت خوبی ندارند، به مصاف هم خواهند رفت.

چلسی؛ برزخ

دو شب قبل از بازی حساس با لیورپول، باشگاه چلسی آنقدر اوضاع آبی‌ها را وخیم دید که تصمیم گرفت گراهام پاتر را کنار بگذارد. عمر سرمربیگری پاتر حدود نیمی از یک سال بود و اصلاً انتظار نداشت کارش در استمفوردبریج این‌گونه پایان یابد. حالا چلسی بیش از این که فکر بازی‌های باقی‌مانده باشد، فکر انتخاب سرمربی است تا حداقل در لیگ قهرمانان اروپا آبروریزی نکند. تک‌رقمی شدن در جدول لیگ برتر هم می‌تواند هدف دیگری باشد. شاید این فرصت خوبی برای برونو سالتور اسپانیایی باشد تا خودی نشان دهد و شاید حداقل برای مدتی به صورت موقت روی نیمکت چلسی بماند.

لیورپول؛ سکته‌های ناقص!

وضعیت لیورپول در این فصل عجیب و غریب بوده است. بعد از ۵ بازی شکست نخوردن و گل نخوردن، ۲ بازی را باخته‌اند و دوباره یورگن کلوپ و هواداران ترس این را دارند که در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده حاضر نباشند. وضعیت لیورپول اصلاً خوب نیست و آنقدر ناامید هستند که سرمربی آلمانی پیش از دیدار مقابل منچسترسیتی گفت در حال برنامه‌ریزی برای فصل بعد هستند. از شانس بد لیورپول، بعد از فیفادی با سیتی بازی کردند و حالا با چلسی و آرسنال روبه‌رو خواهند شد. دستکم این که فعلاً چلسی وضعیت خوبی ندارند و شانس خوبی دارند ۳ امتیاز را در لندن بگیرند.

آخرین بازی
ژانویه ۲۰۲۳ در بازی رفت دو تیم در لیگ برتر، لیورپول و چلسی در ورزشگاه آنفیلد تن به تساوی بدون‌گل دادند.

آمار بازی
۶۱) در ۶۱ نبرد لیگ برتری بین چلسی و لیورپول، آبی‌های لندن ۲۱ برد و قرمزهای مرسی‌ساید ۲۳ برد کسب کرده‌اند. ۱۷ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.
۳) ۳ بازی آخر چلسی و لیورپول در لیگ برتر انگلیس با نتیجه تساوی خاتمه یافته است.
۲) نتایج ضعیف چلسی هم در خانه ادامه داشت و هم خارج از خانه. سال ۲۰۲۳ در استمفوردبریج، چلسی فقط ۲ برد کسب کرد. این تیم ۳ بازی خانگی را باخت و در ۲ بازی به تساوی رسید.
۸) نتایج لیورپول بیرون از آنفیلد هم بسیار ضعیف بوده است. تیم یورگن کلوپ در ۱۴ بازی ۸ شکست داشته و فقط موفق شده ۳ بازی را ببرد. لیورپول ۲ بازی آخرش بیرون از آنفیلد بوده که هردو را به بورنموث و منچسترسیتی باخته.
۱) برونو سالتور مدافع پیشین برایتون که تا سال ۲۰۱۹ در این تیم بازی می‌کرد برای اولین مرتبه مربیگری را تجربه می‌کند. این مربی اسپانیایی دستیار گراهام پاتر در چلسی بود.
۳۸) فقط ۳۸ درصد از بازی‌های چلسی با گراهام پاتر در نهایت با برد این تیم تمام شد. ۲۱ برد، ۸ تساوی و ۱۱ شکست در ۳۱ بازی برای چلسی رقم خورد.
۵) لیورپول در حالی در ۲ بازی آخرش ۵ گل دریافت کرده که در ۵ بازی قبل از آن کلین‌شیت کرده بود.

مصدومان و محرومان
تیاگو سیلوا، آرماندو برویا، سزار آسپیلیکوئتا، ادوارد مندی، پیرامریک اوبامیانگ، وسلی فوفانا و رحیم استرلینگ مصدومان چلسی هستند. احتمال رسیدن ۲ بازی آخر وجود دارد. تیاگو آلکانتارا، کالوین رمزی، استفان بایچتیچ، نبی کیتا و لوئیس دیاس هم مصدومان لیورپول هستند که به این دیدار نخواهند رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
چلسی:
 آریسابالاگا، فوفانا، کولیبالی، بادیاشیله، جیمز، چیلول، کانته، فرناندس، کواچیچ، هاورتس و فلیکس
لیورپول: آلیسون، آرنولد، کوناته، فان‌دایک، سیمیکاس، میلنر، فابینیو، هندرسون، صلاح، نونیس و فیرمینو

انتهای پیام /