چند عدد از رویارویی با هنگ کنگ؛ 1، 10، 100

مسیر تیم ملی برای رسیدن به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2022 با برتری 3 بر یک برابر هنگ گنگ شروع شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، دیدار با هنگ کنگ دیداری نه چندان سخت که تدارک مناسبی برای مصاف تعیین کننده با بحرین در روز دوشنبه می تواند باشد.

  1. اولین گل ملی وحید امیری؛ بازیکنی که در 5، 6 سال اخیر جایگاه ثابتی در ترکیب تیم ملی داشته ولی هرگز موفق به زدن گل نشده بود. این طلسم بالاخره در بازی با هنگ کنگ و به کمک مدافعان این تیم شکست.
  2. کریم انصاری فرد با باز کردن دروازه هنگ کنگ، تعداد گلهایش در مقدماتی جام جهانی را 2رقمی کرد. حالا او در کنار مهدی طارمی قرار دارد و از این حیث، پنجمین گلزن برتر تاریخ تیم ملی است بعد از علی دایی (35 گل)، کریم باقری (28 گل)، سردار آزمون (15 گل) و جواد نکونام (13 گل). انصاری فرد این 10 گل را در 20 باری که پیراهن تیم ملی را در مقدماتی جام جهانی پوشیده، ثبت کرده است.
  3. هنگ کنگ همنشین مالدیو شد: 6 رویارویی با تیم ملی و 6 شکست. تیم ملی برابر 38 رقیب، آمار 100 درصد برد را دارد و این آمار شامل کشورهایی که تنها یک بار با تیم ملی بازی کرده اند، هم هست. ولی هنگ کنگ و مالدیو با 6 تقابل و 6 شکست در صدر قرار دارند.
  4. دروازه تیم ملی بعد از 535 دقیقه رویارویی با هنگ کنگ باز شد. این اولین گلی بود که در تاریخچه تقابل های دو تیم وارد دروازه تیم ملی می شد. در هر 5 رویارویی قبلی برابر این تیم، کلین شیت کرده بودیم تا اینکه دقیقه 85 مصاف ششم رسید و طلسم 53 ساله شکست.
  5. طلسم علیرضا بیرانوند درون دروازه تیم ملی نشکست و او بازهم در ثبت کلین شیت ناموفق بود. آخرین بار برابر کامبوج در 18 مهر 1398 بود که بیرانوند درون دروازه تیم ملی ایستاد و گل نخورد. او برای ثبت کلین شیت شماره 25 در دروازه تیم ملی و شکستن طلسم 601 روزه اش برابر هنگ کنگ اما 5 دقیقه کم آورد.
  6. تیم ملی با حضور دراگان اسکوچیچ روی نیمکتش هنوز شکست نخورده است: 4 بازی و 4 برد شامل 3 برد در بازیهای دوستانه برابر ازبکستان، بوسنی و سوریه و یک بازی برابر هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی. تیم ملی در این 4 بازی، 10 گل زده، 2 گل خورده و 2 بار کلین شیت کرده است.

بیشتر بخوانید:

دو ستاره پرتلاش تیم ملی در دیدار با هنگ‌کنگ چه کسانی بودند
تمرین تیم ملی ایران بدون حضور بازیکنان اصلی
سیدجلال حسینی: برای تیم ملی غیرممکنی وجود ندارد/ مطمئنم با صعود به کارشان پایان…

انتهای پیام /