چهار مدال نقره و برنز دست آورد ساواته ایران در مسابقات جهانی تونس

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مسابقات جهانی ساواته در حالی طی روزهای ۲۳ تا ۲۶ خردادماه در شهر حمامات تونس با حضور بیش از ۴۰ کشور جهان در استایل کامبت(غیر کنترلی) برگزار شد که در وزن ۸۵+ کیلوگرم، سید مهدی حسینی با کسب دو برد قاطع مقابل حریفانی از روسیه و تونس و شکست در یک مسابقه پایاپای برابر “رومن فالاندری” ساواته کار با سابقه فرانسوی و قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۱۷ کروواسی به نشان برنز بسنده کرد. وی با این مدال عنوان سومی خود در مسابقات جهانی کروواسی ۲۰۱۷ را تکرار کرد.

در سایر اوزان تیم جوان ایران در اوزان ۶۵-، ۷۰- و ۷۵- با ترکیب کسری احسانی، محمد امین غضنفری نیا و محمود صابری از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند. ضمن اینکه مسعود عسکری کاپیتان تیم‌ ملی نیز در مسابفه نخست مقابل بلژیک به دلیل شکستگی بینی از ادامه این رقابت ها بازماند.

همچنین تیم ملی ساواته بانوان ایران موفق به کسب دو نشان‌نقره و برنز در مسابقات جهانی تونس شد. مهناز امینی در وزن ۷۵- کیلوگرم با واگذاری نتیجه دیدار فینال به ساواته کار میزبان، به نشان نقره دست یافت.
نکته قابل توجه اینکه برای نخستین بار در تاریخ ساواته ایران، نشان نقره در استایل کامبت(غیر کنترلی) برای ساواته بانوان ایران کسب شد.
در این رقابت ها، الهام عبدی در وزن ۷۵+ کیلوگرم، علیرغم مصدومیت شدید در مسابقه با حریف فرانسوی، اما در نهایت به مقام سومی و مدال برنز دست یافت، ضمن اینکه ساحل خراسان زاد در ۵۲- کیلوگرم نیز با قبول دو شکست مقابل تونس و چین تایپه از این رقابت ها حذف شد.

منبع: فارس