کارخانه : الآن وقت آزمون و خطا نیست و نباید مربی ایرانی را بسوزانیم

مربی باتجربه والیبال ایران : پولمان را با آوردن مربی خارجی درجه دو هدر ندهیم.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، مصطفی کارخانه، مربی باتجربه والیبال ایران اظهار داشت :سطح توقع از والیبال بسیار بالا رفته و تنها کسب نتایج درخشان و مدال‌های جهانی مردم را راضی می‌کند. باید واقعیت را بپذیریم که همه مربیانی که بعد از ولاسکو به ایران آمدند، از نظر کوچینگ دچار مشکلاتی بودند. همه مربیان ایرانی از عملکرد مربیان خارجی بعد از ولاسکو نگرانی‌هایی داشتند.

بهترین مربی والیبال

کارخانه ادامه داد : ایران یا خارجی بودن جایگزین کولاکوویچ زیاد اهمیت ندارد. اگر قرار است از مربی خارجی استفاده شود، حتماً باید از بهترین‌های این رشته انتخاب کنیم وگرنه اعتقاد دارم که مربیان داخلی به مراتب از مربیان درجه دوم خارجی بهتر هستند. علم و دانش هم موضوع بسیار مهمی است. مگر می‌شود که سرمربی آینده تیم ملی در مدیریت و رهبری یک تیم ضعف داشته باشد؟

مربی ایرانی را نسوزانیم

وی افزود : مربی ایرانی را نباید بسوزانیم. ما مسابقات بزرگی به نام المپیک را در پیش داریم و همه می‌دانند که چه میدان بزرگی درپیش داریم. نگرانم که مربی ایرانی در شرایطی انتخاب شود که بستر حضور وی آماده نباشد. اول باید بستر آماده شود، دوم باید اعتماد کنیم و سوم هم باید حمایت کنیم.

فصل نتیجه گیری والیبال

مربی والیبال اذعان داشت : عطایی، اکبری، شهنازی، محمدی‌راد و ترکاشوند به نظرم می‌توانند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند، اما باید شرایط را به صورت دقیق بررسی کرد. حالا فصل نتیجه‌‌گیری والیبال ایران است. ما سال‌هاست بذری را کاشته‌ایم و حالا باید آن را برداشت کنیم. الان زمان آزمون و خطا نیست و باید به فکر برداشت بود.

حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر

او در پایان اضافه کرد : به عنوان فردی که برای والیبال ایران بسیار زحمت کشیده‌ام از وزیر ورزش خواهش می‌کنم با حضور تیم‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر والیبال موافقت کند.

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: فدراسیون جهانی پاراوالیبال از ۵ ایرانی تقدیر کرد